ارائه خدمات کلید سازی به صورت 24 ساعته در تهران

کافیه تماس بگیرید

دسترسی سریع به خدمات کلید سازی

در هر جایی از تهران که هستی و نیاز به کلید سازی داشتی کافیه از خدمات شاه کلید استفاده کنید

چگونگی رگلاژ درب خودرو

شاید برای شما پیش آمده باشد که قصد بستن درب خودرو را دارید ولی به علت رگلاژ نبودن درب خودرو مجبور می شوید درب ماشین را محکم ببندید. بد بسته شدن درب خودرو میتواند کلافه کننده باشد به خصوص که این مشکل برای ماشین شما پیش امده باشد. ما در این مقاله قصد داریم به شما آموزش بدیم که چطور درب خودرو خود را رگلاژ کنید. فرقی نمیکنه مدل خودرو شما ایرانی است یا خارجی، روش هایی که در ادامه برای رگلاژ درب خودرو به شما معرفی میکنیم میتواند مشکل بد بسته شدن درب خودرو شما رو حل کند.

رگلاژ درب خودرو

رگلاژ درب خودرو

رگلاژ درب خودرو چیست و چگونه انجام می شود؟ هنگامی که درب خودرو به دلایل مختلف تنظیم خود را از دست می دهد باید آن را رگلاژ کرد. عدم انجام این کار باعث استهلاک خواهد شد. زیرا در هنگام باز و بسته کردن درب خودرو فشار مضاعفی به آن وارد می شود.

رگلاژ درب خودرو کار سختی نیست. اگر خودتان دارای اطلاعات فنی باشید می توانید با کمک گرفتن از نکاتی که در این مطلب به آن اشاره می شود درب خودرو را تنظیم کنید. در غیر این صورت بهتر است از افراد متخصص کمک بگیرید.

رگلاژ درب خودرو کار کیست

رگلاژ درب خودرو کار کیست

خیلی از افراد زمانی که درب خودرو آن ها دچار افتادگی می شود یا همان از حالت رگلاژ خارج می شود نمیدانند که این مشکل را چطور باید حل کنند. شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که رگلاژ درب خودرو کار کیست، اصلا چه کسی می تواند درب ماشین را رگلاژ کند؟

زمانی که افراد با مشکل خارج شدن درب از حالت رگلاژ مواجه می شوند نمدانند اصلا به کجا مراجعه کنند. رگلاژ درب خودرو کار کسی است که مهارت و تخصص را در در زمینه رگلاژ درب خودرو دارد. صافکاری ها میتوانند به راحتی درب خودرو را رگلاژ کنند اما در این مقاله قراره به شما آموزش بدیم که چطور میتوان مشکل بد بسته شدن درب خودرو را حل کرد. در صورتی که از روش های پایین استفاده کردید اما موفق به این کار نشدید میتوانید از خدمات شاه کلید تهران برای رگلاژ درب خودرو استفاده کنید.

معرفی 4 علت مهم بد بسته شدن درب خودرو

معرفی 4 علت مهم بد بسته شدن درب خودرو

باید توجه داشت که سیستم باز و بسته کردن تمامی خودرو فیزیکی و مکانیکی است. فرایند به این صورت است که شما با گرفتن دستگیره چندین میله و سیم جا به جا می شود تا زبانه درب رها شده تا درب خودرو برای شما باز شود. در صورتی که مشکل کوچک در این سیستم به وجود بیاید ممکن است باعث بد بسته شدن درب خودرو شود در ادامه 4 تا از مهم ترین علت های که باعث میشود درب خودرو بد بسته شود را به شما معرفی میکنیم.

1: تغییر شکل میله های سیستم درب خودرو

نحوه باز شدن درب خودرو به این صورت است که با کشیدن دستگیره سیم و میله ها را به حرکت در می آورد تا درب خودرو باز شود پس هرگونه تغییر شکل در میله ها و یا سیم ها باعث می شود تا درب خودرو بد بسته شود یا همان از حالت رگلاژ خارج شود. این مورد یکی از اصلی ترین عواملی است که باعث می شود درب خودرو به درستی باز نشود.

۲: فرسوده شدن درزگیر‌ درب خودرو

درزگیر یک نوار لاستیکی است که باعث جلوگیری از ورود صدا و هوا به داخل اتاق خودرو می شود. این نوار لاستیکی سراسر درب خودرو را پوشش داده تا کمترین صدا داخل اتاق خودور شود. کاربرد دیگر درزگیر این است که درب خودرو در جای خود قرار بگیرد و به درستی بسته شود. این نوار های لاستیکی یک طول عمری دارد که بعد از مدتی طول عمر خود را از دست داده و باعث می شود درب خودرو نیاز به رگلاژ داشته باشد. یکی دیگر ازعواملی که باعث می شود درب خودرو بد بسته شود درزگیر های درب ماشین است.

۳: افتادگی درب خودرو

درب خودرو یکی از پر استفاده ترین بخش های خودرو است، از درب خودرو در طول روز بار ها و بار ها باز و بسته می شود. درب خودرو فشار زیادی را تحمل می کند و بعد از مرور زمان ممکن است به علت باز و بسته شدن زیاد دچار افتادگی شود. افتادگی درب خودرو یعنی درب ماشین در جای اصلی خود قرار نمیگیرد و باعث می شود درب خودرو به درستی بسته نشود.

۴: فرسودگی فنر‌ای داخل درب خودرو

زمانی که دستگیره را می کشید و رها می کنید، فنر داخل درب به حالت اولیه باز می گردد، این فنر ها باعث می شود تا درب به حالت ثابت به خود بگیرد. گذر زمان و استفاده مداوم از درب خودرو باعث می شود تا این فنر ها دچار فرسودگی شود، همین موضوع نیز باعث می شود تا درب خودرو به درستی بسته نشود نیاز به رگلاژ پیدا کند.

تعمیر افتادگی درب خودرو به چه صورت است

تعمیر افتادگی درب خودرو به چه صورت است

برای این که بتوانید افتادگی درب خودرو را تعمیر کنید نیاز به یک متخصص دارید. افراد متخصص می توانند به راحتی مشکل رگلاژ نبودن درب خودرو را حل کنند. در صورتی که میخواهید خود این مشکل را حل کنید چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

نکته اول این که باید فنی باشید، افرادی که اطلاعات فنی کمی دارند نمی توانند افتاگی درب ماشین را حل کنند. ممکن است به علت نداشتن اطلاعات کافی باعث خرابی بیشتر شود و این مودر باعث پرداخت هزینه بیشتر برای رگلاژ کردن درب خودرو می شود.

نکته دوم این است که این کار نیاز به ابزار دارد، پس در صورت نداشتن ابزار امکان تعمیر افتادگی درب وجود ندارد. در ادامه به شما اموزش میدیم که چطور درب خودرو را رگلاژ کنید.

نحوه رگلاژ درب خودرو به چه صورت است

نحوه رگلاژ درب خودرو به چه صورت است

به شما توصیه میکنم که اگر درب خودرو بد بسته می شود و نیاز دارد که رگلاژ انجام شود حتما حتما از متخصص کمک بگیرید تا به مشکل نخورید. در صورتی که میله های درب یا فنر ها به دربستی سر جای خود قرار نگیرد رگلاژ کردن درب خودرو با مشکل مواجه می شود. در صورت نداشتن تخصص و مهارت در رگلاژ درب خودرو حتما حتما این کار را به یک تعمیرکار بسپارید. در ادامه به شما آموزش رگلاژ درب خودرو را خواهیم داد.

آموزش رگلاژ درب انواع خودرو های داخلی و خارجی

آموزش رگلاژ درب انواع خودرو های داخلی و خارجی

برای رگلاژ درب اتومبیل حتما از افراد متخصص کمک بگیرید. اگر خودتان دست به آچار هستید و سابقه ای در این خصوص دارید می توانید اقدام کنید و مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید. برای رگلاژ درب ماشین به ابزارهایی مانند پیچ گوشتی دو سو و چهار سو نیاز دارید. همچنین ابزارهایی مانند اچار و انبردست نیز مورد احتیاج شما خواهد بود. در اولین مرحله باید از پیچ گوشتی دو سو بهره بگیرید. به وسیله این پیچ گوشتی باید پیچ های پنل داخلی درب ماشین را باز کنید . بعد از باز کردن پنل آن را جدا کنید تا تمام قطعات درون درب خودرو را مشاهده کنید.

پس از اینکه تمام اجزا و قطعات درون درب را مشاهده کردید باید یکی یکی آن ها را بررسی کنید و عملکرد آن ها را چک کنید. در صورتی که شاهد عدم عملکرد صحیح هر کدام بودید باید آن را سریعا تعویض و تعمیر کنید. در بسیاری از مواقع تعویض قطعه بهتر از تعمیر آن است. زیرا برخی از تعمیرات می توانند به صورت مقطعی مشکل را حل کنند.

رگلاژ افتادگی درب اتومبیل

افتادگی درب خودرو و رگلاژ آن امری تخصصی است و به شما پیشنهاد می کنیم خودتان اقدام نکنید. اما اگر اصرار به تعمیر آن دارید باید از آچار آلن استفاده کنید. به وسیله آچار آلن باید پیچ هایی که در طرفین درب اتومبیل وجود دارند را به خوبی سفت و محکم کنید تا درب بتواند در جای اولیه خود قرار بگیرد. معمولا بعد از انجام این کار درب خودرو به خوبی تنظیم می شود و در هنگام باز و بسته شدن شما را اذیت نخواهد کرد و به راحتی باز و بسته می شود.

رگلاژ ترمز دستی اتومبیل

ترمز دستی از جمله قطعاتی است که می تواند امنیت خودرو را در حالتی که پارک است تامین کند. ترمز دستی نیز می تواند مانند سایر قطعات خودرو دچار خرابی شود و نیاز به رگلاژ و تنظیم پیدا کند. شاید این سوال برای شما بوجود آید که نشانه های خراب شدن ترمز دستی چیست و چگونه می فهمیم که این قطعه نیاز به تنظیم مجدد و رگلاژ دارد ؟ از مهم ترین علائم این است که ترمز دستی به خوبی کار نمی کند و هنگامی که آن را بالا می کشید هیچ تغییری در وضعیت اتومبیل مشاهده نمی کنید.

برای تنظیم مجدد ترمز دستی باید درب کناری آن را باز کنید. باز کردن درب کناری ترمز دستی باید بعد از خواباندن آن صورت بگیرد. پس اینکه درب آن را باز کردید پیچی را مشاهده می کنید که مخصوص رگلاژ ترمز دستی است. باید آن را به میزان معقولی سفت کنید تا به لنت های ترمز آسیب و فشار مضاعف وارد نشود.

اگر سوییچ خود را گم کردید یا در خودرو جا گذاشتید باید بدانید که باز کردن مجدد درب کار ساده ای نیست! در این شرایط می توانید از کلیدساز کمک بگیرید. کلید سازی سیار شاه کلید در صورت نیاز به باز کردن درب خودرو یا نصب دزدگیر در هر ساعت شبانه روز در خدمت شماست.

مهم ترین قسمت های خودرو برای رگلاژ کردن

مهم ترین قسمت های خودرو برای رگلاژ کردن

همان طور که می دانید خودرو از قطعات و بخش های مختلفی تشکیل شده که هر کدام از آن ها وظیفه مهمی را بر عهده دارند. این اجزا هنگامی که در کنار یکدیگر قرار می گیرند سیستمی را تشکیل می دهند که بروز اختلال در هر کدام از آن ها باعث کاهش عملکرد و بروز ایراد در کل سیستم می شود. قسمت هایی از اتومبیل به نام ترمز دستی و کلاچ از مهم ترین بخش هایی در خودرو هستند که نیاز به تنظیم و رگلاژ دارند. همچنین ترمز نیز نیاز به تنظیم کردن دارد.

درب های خودرو بر اثر عواملی مانند عدم باز و بسته کردن صحیح درب ها ، محکم بستن درب و چفت نشدن درب ها دچار خرابی می شوند و بعد از گذشت مدت زمانی نیاز به رگلاژ درب خودرو پیدا می کنند. در ادامه به بررسی سایر عوامل و فاکتورهای موثر در خرابی درب خودرو می پردازیم و به دنبال آن راهکارهایی را ارائه می دهیم که به وسیله آن ها بتوانید درب ها را تنظیم کنید.کلید سازی غرب تهران در صورت باز نشدن درب ماشین و یا حتی گم کردن سوییچ می تواند در سریع ترین زمان درب خودرو شما را باز کند.

2 پاسخ

  1. رگلاژ درب پراید بی فایده چون دوروزه خراب میشه ، ماشین نساختن که گاری گاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات شاه کلید تهران

اخرین مقاله ها

باز کردن درب انواع خودرو