ارائه خدمات کلید سازی به صورت 24 ساعته در تهران

کافیه تماس بگیرید

دسترسی سریع به خدمات کلید سازی

در هر جایی از تهران که هستی و نیاز به کلید سازی داشتی کافیه از خدمات شاه کلید استفاده کنید

چگونگی روغن کاری قفل درب

روغن کاری قفل درب جزو کارهایی است که زمان کمی از شما می گیرد اما تاثیر قابل توجهی در افزایش راندمان و عملکرد آن خواهد داشت. چرخش راحت تر کلید در قفل از مهم ترین پیامدهای مثبت روغن کاری قفل درب می باشد. در این مطلب به بررسی این موضوع مهم خواهیم پرداخت .با ما همراه باشید.

روغن کاری قفل درب

روغن کاری قفل درب می تواند از بروز بسیاری از مشکلات مانند گیر کردن و شکستن کلید در قفل جلوگیری کند. روغن کاری توسط افراد مبتدی نیز قابل انجام است زیرا جزو کارهای تخصصی محسوب نمی شود بلکه کافیست تا مطالبی مانند این مقاله را مطالعه کنید و از چند و چون آن مطلع شوید. شما می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن نیز روغن کاری قفل درب را انجام دهید.

نکات مهم در هنگام روغن کاری انواع درب

نکات مهمی را باید در هنگام روغن کاری درب ضد سرقت بایستی در نظرتان باشد . در واقع از درب های ضد سرقت به دلایل مختلفی مانند بالا بردن ایمنی منازل و سوئیت های مسکونی و همچنین زیبایی به کارگیری می شود . درب های ضد سرقت علاوه بر مزیت هایی که دارد از زیبایی خاصی نیز برخوردار است که می تواند محیط زندگی و کار شما را دلنشین تر کند.کلید سازی شبانه روزی شاهکلید متخصص در نصب و تعمیر این نوع از درب ها میباشد. محافظت از درب های ضد سرقت اهمیت زیادی دارد , چون موجب می شود درب عمر و دوام بیشتری پیدا کرده و بتواند جلوه و زیبایی خود را نیز حفظ کند . یکی از مهم‌ترین فرایندها و کارهایی که می توان در جهت مراقبت از این جور درب ها انجام داد , روغن کاری است . روغن کاری درب های ضد سرقت کاری بسیار ساده و سهل است که برای انجام آن احتیاجی به مهارت و تخصص ویژه در حوزه قفل و کلید سازی ندارید . در حالتی که به صورت منظم و در مواقع مناسب مبادرت به روغن کاری درب ضد سرقت کنید , می‌توانید از بخش اعظمی صدمه ها و آسیب های جدی که ممکن است در آینده به درب شما وارد شود پرهیز کرده و هزینه تعمیرات درب ضد سرقت را کاهش دهید .

در چه مواقعی درب احتیاج به روغن کاری دارد؟

برای این‌که تشخیص دهید انواع درب معمولی یا درب ضد سرقت شما چه وقتی احتیاج به روغن کاری دارند , بایستی به صدای درب خویش هنگام باز و بسته شدن به دقت گوش دهید . در صورتیکه که درب اصطلاحا صدای جیر جیر ایجاد می نماید , یعنی زمان آن فرا رسیده است که لولا و قفل درب خویش را روغن کاری نمائید . یکی دیگر از علائم نشان دهنده نیاز درب ضد سرقت به روغن کاری , باز و بسته شدن درب به سختی و دشواری است. گیر کردن لولا در هنگام حرکت از مهم ترین علائمی است که باید به خوبی آن را در نظر بگیرید و به محض اینکه متوجه آن شدید اقدام به روغن کاری قفل درب کنید. استفاده از انواع روغن ها می تواند علاوه بر برطرف کردن مشکلات موجود از بروز ایرادات و هزینه های بعدی نیز جلوگیری کند.

فرایند روغن کاری درب ضد سرقت

به خواسته بهبود راندمان و عملکرد درب های ضد سرقت , حتمی است تا علاوه بر قفل اقدام به روغن کاری لولا نیز بشود . در موقعیت کلی برای روغن کاری درب های ضد سرقت , شما نیاز به روغن مخصوص قفل , روغن چرخ , بطری مطلوب برای ریختن روغن , دستمال و دستکش دارید . در ادامه مطلب به توضیح روش روغن کاری هریک از این موارد می پردازیم.

روغن کاری قفل درب ضد سرقت

برای انجام روغن کاری این قطعه , ابتدا لازم است تا با به کارگیری از یک پمپ هوا , گرد و غباری که داخل سیلندر قفل موجود هست را پاک کنید و از بین ببرید . بعد از آن روغن را داخل مغزی قفل درب اسپری کرده و کلید را درون قفل بچرخانید تا از رفع گرفتگی آن مطمئن گردید . به همین راحتی میتوانید قفل درب ضد سرقت خویش را روغن کاری فرمائید . اگر نسبت به این گرفتگی بی توجه باشید به مرور سبب گیر کردن و شکستن کلید در قفل میشود و در نتیجه نیاز دارید از کلید سازی سیار درخواست کمک کنید.

در برخی از مواقع لازم است تا ابتدا مغزی قفل ضد سرقت را بگشائید و بعد از آن قفل درب را خارج بیاورید . در این حالت می‌توانید روغن اختصاصی را بر روی کل قفل درب ضد سرقت اسپری کرده و قسمت زبانه را با به کار گیری از روغن چرخ روغن کاری نمایید . بعداز اتمام فرآیند روغن کاری , مغزی و قفل را مجدد در جای پیشین خویش قرار داده و از روان بودن آن لذت ببرید . سفارش می‌کنیم در حالتی که که تجربه ای در مورد تعویض مغزی قفل ندارید , این بخش از کار را به کلید سازان ماهر و با تجربه مثل شاهکلید , کلید سازی غرب تهران , بسپارید. زیرا این افراد با تجربه و سابقه ای که در این حوزه دارند به خوبی با فن و فوت کار آشنا هستند و نکات لازم و مهم را درباره آن می دانند.

روغن کاری لولا درب ضد سرقت

برای روغن کاری لولا درب ضد سرقت , صرفا کافی است تا از روغن به طوری به استفاده نمایید که تماما در لولا وارد شود و به آن نفوذ کند. به همین جهت به شما توصیه می کنیم که روغن مخصوص را بر روی لولا اسپری کرده و یا این که از ظروف قابل قبولی که دهانه باریکی دارند برای این فعالیت کمک بگیرید. حال درب را چند بار گشوده و بسته کرده و مطمئن گردید که صدای جیر جیر از میان رفته است . بعداز اتمام کار با به کار گیری از یک دستمال کاغذی یا این که پارچه ای , روغن های مازاد و بقیه آلودگی ها را از روی لولا پاک کنید. عدم پاک کردن روغن های اضافی از دور قفل باعث می شود تا علاوه بر آلودگی به مرور زمان گرد و غبار بر روی آن بنشیند و وارد شدن آن ها به درون قفل نیز مشکلات بعدی را ایجاد نماید.

حتما توجه داشته باشید که در ابتدای کار از روغن به مقدار زیاد استفاده نکنید , چون پاک کردن روغن های مازاد از روی درب ضد سرقت عمل دشواری خواهد بود . بهتر است از میزان یه کمی روغن استفاده کرده و در‌صورتی‌که نیاز بود به‌تدریج میزان روغن را زیادتر کنید. نکته دیگری که حتما پیش از روغن کاری درب ضد سرقت بایستی در نظر داشته باشید , آلرژی های پوستی است . برای دوری از این حادثه سفارش می‌کنیم حتما از دستکش برای روغن کاری درب استفاده نمائید . زیرا برخی از روغن ها به دلیل ترکیباتی که دارند می توانند بر روی پوست های حساس تاثیرات نامطلوبی بگذارند. حتما تا به حال نیز توجه کرده اید که برخی از کلید سازان در حین کار از دستکش استفاده می کنند تا پوست آن ها با روغن تماس پیدا نکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات شاه کلید تهران

اخرین مقاله ها

باز کردن درب انواع خودرو