ارائه خدمات کلید سازی به صورت 24 ساعته در تهران

کافیه تماس بگیرید

دسترسی سریع به خدمات کلید سازی

در هر جایی از تهران که هستی و نیاز به کلید سازی داشتی کافیه از خدمات شاه کلید استفاده کنید

ترفند برای درآوردن کلید شکسته در قفل

درآوردن کلید شکسته در قفل یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای هر شخصی به وجود آید. کلیدها به دلایل مختلف مانند عدم تراشکاری مناسب توسط کلید ساز ، خراب شدن مغزی قفل ، یخ زدگی و …. رخ بدهد. در این مطلب شما را با چند ترفند مهم برای حل مشکل درآوردن کلید شکسته در قفل آشنا می کنیم که با بکارگیری آن ها خواهید توانست به حل مشکل بپردازید.

درآوردن کلید شکسته در قفل

واقعیت این است که درآوردن کلید شکسته در قفل کار کلید ساز است و بهتر است برای رفع این مشکل از کلید سازی سیار کمک بگیرید. اما اگر خودتان دارای اطلاعات کافی هستید می توانید با استفاده از مطالبی که در این مقاله به آن ها اشاره می کنیم اقدام به خارج کردن کلید شکسته از قفل کنید. عدم چرخش مناسب کلید در قفل از مهم ترین عوامل شکستن آن می باشد که در ابتدا به آن ها اشاره شد. این اتفاق می تواند روز شما را خراب کند و وضعیت را برای شما و اطرافیان تبدیل به یک روز بحرانی و آزار دهنده کند. درآوردن کلید شکسته در قفل توسط ابزارهایی انجام می شود که برخی از آن ها در دسترس عموم قرار دارند. ابزارهایی مانند انبردست جزو این دسته محسوب می شوند که در اغلب خانه ها موجود می باشد.

قفل ها در طی زمان اشکال مختلفی پیدا کرده اند. تا سال های اخیر شاهد کاربرد فراوان قفل های سنتی یا مکانیکی و بکارگیری آن ها در اماکن مختلف مانند منازل مسکونی ، مجتمع های تجاری و …. بودیم. اما امروزه با تولید و عرضه قفل های دیجیتال و افزایش امنیت مکان های مختلف تغییرات زیادی در صنعت کلید سازی به وجود آمده است. اغلب مشکلاتی که در این صنعت به وجود می آید مربوط به قفل های مکانیکی است زیرا ساختار آن ها به شکلی است که معایب مختلفی از جمله خرابی مغزی قفل و شکستن کلید در آن وجود دارد.

مهم ترین نکته در درآوردن کلید شکسته در قفل

اولین و مهم ترین نکته ای که باید در خصوص بیرون آوردن کلید شکسته در نظر بگیرید این است که توجه داشته باشید چه مقدار از کلید بیرون از قفل مانده و چه مقدار از آن درون قفل شکسته است. قطعا هر چقدر مقدار بیشتری از کلید بیرون مانده باشد درآوردن آن آسان تر خواهد بود. اما اگر شاهد باقی ماندن بخش زیادی از کلید درون قفل بودید به احتمال زیاد باید با تخریب مغزی قفل آن را خارج کنید زیرا مغزی قفل آسیب خواهد دید و حتما باید تعویض شود.

ابزارهای لازم برای درآوردن کلید شکسته

به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم قبل از هر اقدام و استفاده از ابزارهای رایج برای بیرون کشیدن کلید از قفل از روغن ها و اسپری های روان کننده استفاده کنید. ورود روان کننده ها به مغزی قفل باعث می شود تا کلید راحت تر از قفل خارج شود و زحمت کمتری به شما تحمیل شود.

انبردست

به کارگیری از انبردست یا ابزاری به نام دم باریک یکی‌از راه و روش های بیرون آوردن و خارج کردن کلید شکسته در قفل میباشد . و برای هنگامی مناسب است که بخش زیادی از کلید از قفل بیرون مانده باشد . در‌این‌حالت‌ میتوانید با به کارگیری از انبردست یا این که دم باریک باقی مانده کلید را گرفته و در جهت موافق یا این که مغایر عقربه های ساعت آن را بچرخانید تا کلید از مغزی قفل خارج شود.

در شرایطی که قصد دارید درب را بگشائید ضروری است که دست خویش را , سفت روی قفل و دستگیره قرار داده و با دست دیگرتان به خوبی تلاش کنید که به آرامی کلید شکسته را داخل قفل حرکت دهید . تا کلید در قفل چرخیده و درب گشوده شود . اما در شرایطی که کلید یدک برای گشودن درب , همراه شما بود . مناسب تر است به روی درآوردن کلید شکسته از قفل تمرکز کرده و تمام سعی خویش را برای این کار انجام دهید . در‌این روش تنها می بایست مراقب باشید که مقدار خارج باقی‌مانده کلید , نشکند .

وسیله دیگری که می‌تواند نظیر انبردست برای درآوردن کلید از قفل بکارگیری فرمایید موچین می‌باشد . با کمک گرفتن از ابزاری به نام موچین می‌توانید دو طرف باقی مانده کلید را گرفته و با تکان و حرکت آهسته آن را از قفل خارج کنید .

اره مویی

در شرایطی که که ابزاری مثل تیغه اره مویی یا این که اره منبت کاری در وسایل تان دارید می توانید برای درآوردن کلید شکسته در قفل از آن هم به کار گیری نمائید . تیغه اره مویی به خاطر وجود دندانه های ریز قادر است به دندانه های کلید گیر کرده و آن را از قفل در بیاورد . در‌صورتی‌که اره مویی شما بزرگ بود می‌توانید با به کار گیری از انبردست یا این که دم باریک ارتفاع تیغه را کوتاه نموده و آنگاه از آن کمک بگیرید. زیرا بسیاری از تیغه ها دارای طول بلندی هستند و برای وارد کردن آن به مغزی قفل مناسب نمی باشند. پس بهتر است به منظور درآوردن کلید شکسته در قفل طول آن را کوتاه کنید.

پیچ گوشتی

در صورتی‌که کلید کاملا شکسته باشد و هیچ چیز آن بیرون از قفل مشاهده نمی شود کار شما بسیار دشوار خواهد بود و دیگر نمی توانید از انبر دست یا این که موچین برای خارج آوردن کلید شکسته در قفل به کار گیری فرمائید . در‌این‌حالت‌ برای قفل کردن یا این که باز کردن درب می توانید از پیچ گوشتی کمک بگیرید.

به‌این صورت که پیچ گوشتی را مانند زمان باز کردن یا بستن یک پیچ , وارد شکاف قفل کرده و مقداری فشار داده و آن گاه آن را بچرخانید . درصورتی که درب قفل شده باشد و بخواهید قبل از این‌که کلید را خارج بیاورید درب را باز کنید , ضروری است توجه نموده و پیچ گوشتی را در جهت صحیح در شکاف کلید به آرامی تکان دهید . به‌این صورت شما میتوانید با به کارگیری از پیچ گوشتی اقدام به درآوردن کلیدی که در قفل شکسته , قفل در را بگشائید.

اگر شتاب دارید و می بایست خیلی زود دفتر کار یا این که خانه را ترک فرمائید ، و نیاز به قفل کردن درب دارید میتوانید به همین روش و به صورت برعکس به کمک پیچ گوشتی در را قفل کرده و محل را ترک نمایید . و بعد از رجوع برای کلید گیر کرده در قفل راهکاری بیندیشید و یا از کلید سازی شبانه روزی درخواست کمک کنید.

چسب قطره ای

استفاده از چسب قطره ای جزو روش های بسیار حساس به شمار می رود. چون در‌صورتی‌که نتوانید آن را صحیح انجام دهید ممکن است به قفل آسیب و صدمه بزنید . طریق انجام عمل به‌این صورت است که بایستی سر دم باریک یا این که یک سوزن لحاف دوزی را به میزان لازم چسب قطره ای بزنید . و بعد از چسب زدن سر آن سیم یا این که سوزن را داخل قفل وارد فرمایید . بعد از چند ثانیه تا انتهای سوزن به کلید برخورد کرده و به آن بچسبد .

اکنون به آرامی تلاش فرمائید که کلید چسبیده به سوزن را خارج بکشید . درین روش بایستی حتما دقت فرمائید که سر سیم یا این که سوزن را بیش تر از حد چسب نزنید , چون در این حالت نیز کلید و نیز سیم درون قفل گیر می نمایند .

دریل

در‌حالتی که کلید شما درون قفل شکسته است و نمیخواهید هزینه کلید ساز بدهید , میتوانید از دریل به استفاده نمائید . البته با این روش به احتمال خیلی دوچندان قفل شما غیر قابل استفاده خواهد شد . مته ای که برای خارج کشیدن کلید شکسته در قفل قرار است استفاده فرمایید می بایست خیلی نازک باشد . زیرا سوراخ و شکاف قفل بسیار کوچک است و بکارگیری از مته های بزرگ بزرگترین آسیب را به مغزی آن وارد خواهد آورد.

کلام آخر

در این مطلب با روش های گشودن درب هنگام شکستن کلید داخل قفل آشنا شدیم . اما نکته مهم آن است که اگر شخصی به این روش ها آشنایی نداشته باشد ممکن است خسارات بیشتری به بار آورد . بهترین اقدام در این شرایط خبر دادن به نزدیک ترین کلید سازی محل مثل کلید سازی غرب تهران است .

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات شاه کلید تهران

اخرین مقاله ها

باز کردن درب انواع خودرو