ارائه خدمات کلید سازی به صورت 24 ساعته در تهران

کافیه تماس بگیرید

دسترسی سریع به خدمات کلید سازی

در هر جایی از تهران که هستی و نیاز به کلید سازی داشتی کافیه از خدمات شاه کلید استفاده کنید

برترین خصوصیات یک کلید ساز حرفه ای چیست ؟

خصوصیات یک کلید ساز چیست و باید دارای چه ویژگی هایی باشد ؟ کلید ساز به فردی گفته می شود که یک مهارت مقدماتی از فلزکاری داشته باشد و افزون بر آن بتواند برای قفل های گوناگون ساخت کلید و کپی گرفتن از آن را انجام دهد . امروزه با ترقی تکنولوژی و وجود قفل هایی مثل قفل دیجیتال که جزو قفل های توسعه یافته می‌باشند فعالیت کلید سازی نیزپیشرفته شده و ترفند ها و ابزارهای گوناگونی به‌این فن اضافه شده‌است . در این مطلب شما را خصوصیات یک کلید ساز حرفه ای آشنا می کنیم.

خصوصیات یک کلید ساز

خصوصیات یک کلید ساز چیست و چه عواملی باعث می شود تا یک کلید ساز را فردی حرفه ای و با تجربه بدانیم ؟ اگر چه دستگاه های مختلفی برای کاهش سختی کار کلید سازان به وجود آمده است اما هنوز هم تجربه ، مهارت و خلاقیت حرف اول را در پیشرفت کار می زند. به همین دلیل توصیه می شود که برای ساخت قفل و کلید ، باز کردن درب و …. به سراغ کلید سازانی بروید که علاوه بر خوش نامی دارای تجربه و تخصص باشند. خصوصیات یک کلید ساز را در ادامه با یکدیگر بررسی می کنیم.

توانایی مقدماتی

دانش مقدماتی حرف نخست را در هر حرفه ای می زند. افرادی که قصد دارند از طریق آموزش های فنی و حرفه ای و آموزشگاهی وارد این حرفه شوند در اولین قدم دانش مقدماتی را می آموزند. البته شغل کلید سازی جزو مشاغلی محسوب می شود که می توان به صورت تجربی زیر نظر استاد کاران آن را فرا گرفت.

توانایی ساختن کلید یدکی

در برخی از مواقع به دلایل مختلف مانند شغله کاری و فراموشی کلید خود را در منزل جا می گذاریم و همین مساله باعث می شود تا دچار مشکل شویم و ساعت های طولانی در پشت درب بمانیم و برای گشودن درب از نزدیک ترین کلید سازی منطقه خود مثل کلید سازی غرب تهران کمک بخواهیم. گم کردن و یا سرقت کلید و سوییچ از مشکلات رایج است که می توان به کمک کلید ساز آن را حل کرد و اقدام به ساخت کلید یدکی کنید.

توانایی انجام پلیسه

پلیسه به عملی گفته می شود که طی آن دندانه های کلید فرم می گیرند و لبه های اضافی آن تراشیده می شوند . پلیسه یکی از حساس ترین و مهم ترین مراحل کلید سازی است که جزو خصوصیات یک کلید ساز حرفه ای محسوب می شود. عدم انجام صحیح این مرحله موجب می شود تا هنگامی که کلید در قفل قرار می گیرد نتواند به نحو صحیحی چرخش داشته باشد و در آن گیر کند. در اغلب مواقع شکستن کلید در قفل به دلیل عدم پلیسه صحیح است.

توانایی ساختن هر نوع کلید برای قفل

ها امروزه به دلیل پیشرفتی که در حوزه تکنولوژی داشته ایم شاهد خلق و ابداع انواع قفل ها هستیم . یکی دیگر از دلایل این مساله نیز می تواند احساس نیاز بشر به امنیت باشد. قفل ها و کلید های دیجیتالی یکی از مدل های جدید محسوب می شود که دارای مزایای زیادی است. درب های ضد سرقت نیز امروزه کاربرد فراوانی دارند که نحوه ساخت قفل و کلید آن ها نیز متفاوت و البته دشوار تر است.

شناخت ابزارهای کلید سازی

حرفه کلید سازی نیز مانند سایر رشته ها دارای ابزارهای مخصوص است. ابزارهایی مانند اره کمانی ، ماشین کلید زن ، پلیسه و کولیس جزو مهم ترین آن ها محسوب می شود. اگر به عنوان یک فرد تازه کار وارد این حوزه شده اید به شما توصیه می کنیم از مراحل مقدماتی و ابتدایی شروع کنید و قبل از آن نیز به خوبی با ابزارها و وظایف آن ها آشنا شوید.

نحوه کسب مهارت کلید سازی

پس از اینکه به خصوصیات یک کلید ساز حرفه ای اشاره کردیم ممکن است تمایل به کسب مهارت شده باشید. به همین دلیل در این بخش شما را با روش هایی برای ورود به این حوزه آشنا می کنیم تا بتوانید به راحتی شروع به آموزش و در نهایت کسب درآمد کنید. در دنیای امروز مشاغل خدماتی یکی از پر رونق ترین و پردرآمدترین مشاغل کلید سازی شبانه روزی محسوب می شوند.

مراکز فنی و حرفه ای

مراکز فنی و حرفه ای یکی از بهترین مراکز برای کسب مهارت در هر حوزه ای است. کلید سازی نیز جزو مشاغلی محسوب می شود که به راحتی می توان برای یادگیری آن به این مراکز مراجعه کرد و از آموزش های آن استفاده کرد. بعد از اتمام دوره باید آزمون فنی و حرفه ای را شرکت کنید تا بعد از کسب نمره قبولی بتوانید گواهینامه خود را دریافت کنید. آزمون های فنی و حرفه ای در تمام دنیا از اعتبار بالایی برخوردار هستند و به وسیله آن ها می توانید در هر نقطه از جهان به کسب و کار بپردازید زیرا قابلیت ترجمه و معادل سازی با کشور مقصد را دارند.

کسب تجربه

افرادی که می خواهند به عنوان یک کلید حرفه ای شروع به کار کنند می توانند آموزش خود را توسط افراد با تجربه آغاز کنند. کلید ساز هایی که از قدیم الایام در بازار مشغول به کار هستند بهترین گزینه برای افراد تازه کار به شمار می روند . زیرا می توانند فوت و فن کار را به خوبی یاد بگیرند و بعد از اتمام آموزش وارد بازار کار شوند .

چه عواملی بر قیمت کلید سازی تاثیر می گذارد ؟

میزان پیچیدگی قفل

هرچقدر قفلی که قرار است تعمیر شود , پیچیده تر بوده و دشوار تر باز شود , مانند قفل های دیجیتال که نسبت به قفل های مکانیکی پیچیده تر هستند , احتمال دارد که ارزش پیشنهادی کلیدساز هم ارتقاء یابد .

نوع آلیاژ کلید

میزان دشواری کار کردن بر روی کلید ها با توجه به نوع و آلیاژ آن ها بسیار مهم است و می تواند به عنوان یکی از مهم ترین عوامل و فاکتورها در افزایش و یا کاهش قیمت داشته باشد. به طور مثال آلیاژی که در ساخت کلید های سه بعدی و یا قفل های ضد سرقت استفاده می شود می تواند هزینه کلید سازی را افزایش دهد.

تعداد سفارش

قطعا هر چقدر که تعداد کلید های بیشتری سفارش دهید هزینه کلید سازی نیز برای شما بیشتر خواهد شد. انتخاب نوع قفل و کلید ، آلیاژ و …. نیز تاثیر گذار است.

حضور کلید ساز در محل

در صورتی که برای تعمیر کردن قفل , کلید ساز ناچار به حضور در محل زندگی یا کار مشتری شود , طبیعتا هزینه بیشتری خواهد گرفت و هر چه فعالیت کلید ساز زمان بیشتری از وی بگیرد , هزینه دریافتی بابت آن کار هم بیشتر می شود . امروزه حرفه کلید سازی به قدری گسترده شده است که تقریبا در هر منطقه کلید سازی سیار وجود دارد. به نظر شما یک کلیدساز متخصص چه مهارت هایی باید داشته باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات شاه کلید تهران

اخرین مقاله ها

باز کردن درب انواع خودرو