ارائه خدمات کلید سازی به صورت 24 ساعته در تهران

کافیه تماس بگیرید

دسترسی سریع به خدمات کلید سازی

در هر جایی از تهران که هستی و نیاز به کلید سازی داشتی کافیه از خدمات شاه کلید استفاده کنید

خصوصیات کلید ساز خوب چیست ؟ 

به جرات می توان گفت که از مهم ترین خصوصیات کلید ساز خوب ، تجربه و خوش نامی است. صنعت کلید سازی از قدیمی ترین صنایعی است که نه تنها در ایران بلکه در تمام جهان وجود دارد که با دیجیتالی شدن زندگی بشر شاهد دگرگون شدن آن هستیم. تغییر صنعت کلید سازی و پیشرفت آن را مرهون تکنولوژی و نیاز افراد به تامین امنیت می دانیم. در این بخش شما را با ویژگی ها و خصوصیات کلید ساز آشنا می کنیم.

خصوصیات کلید ساز

خصوصیات کلید ساز چیست و چگونه می توان حرفه ای بودن یک کلید ساز را متوجه شد ؟ در سال های گذشته که مردم از قفل و کلیدهای سنتی استفاده می کردند شغل کلید سازی جزو مشاغل سخت محسوب می شد. زیرا ساخت برخی از قفل و کلیدها به مراتب دشوار بود. عدم وجود ابزارهای حرفه ای در این صنعت باعث می شد تا بسیاری از کارها به طور دستی انجام شود. افرادی که قصد داشتند وارد این حوزه شوند باید ماه ها و حتی سال ها به شاگردی می پرداختند و بعد از اینکه به خوبی کار را یاد می گرفتند به صورت مستقل فعالیت خود را ادامه می دادند. اما امروز وضعیت متفاوت است. گسترش دیجیتال و صنعتی شدن زندگی مردم باعث شده تا ابزارها و وسایلی وارد این شغل شوند که به میزان زیادی باعث سهولت در آن شده است. به طور مثال در سال هایی که مردم از کلیدهای معمولی استفاده می کردند به میزان قابل توجهی در معرض سرقت بودند زیرا باز کردن این قفل ها بسیار ساده بود و تنها نیاز به یک سنجاق قفلی داشت ! اما با ورود قفل های دیجیتال و رمز دار ، ریموت کنترل و …. شاهد تغییر شرایط هستیم. در حال حاضر ساختمان های مدرن دیگر از قفل های معمولی استفاده نمی کنند و به استفاده از قفل و کلیدهای دیجیتالی روی آورده اند. این قفل ها مزایای زیادی از جمله عدم نیاز به کلید ، سیستم کنترل مرکزی و … دارند. کلید سازهای حرفه ای الو کلید دانش و مهارت انواع خدمات کلید سازی را به صورت سیار دارند. در ادامه به معرفی خصوصیات کلید ساز می پردازیم.

پلیسه گیری

پلیسه گیری به معنای تراشیدن اضافه های کنار کلید است. اضافه های کلید اگر بعد از ساخت تراشیده نشوند باعث می شود تا کلید در هنگام چرخیدن در مغزی قفل گیر کند و منجر به شکستن آن شود. پلیسه گیری از مهم ترین مهارت های یک کلید ساز است که باید به خوبی بر آن واقف باشد. انجام این کار دارای دستگاه مخصوصی است.

توانایی ساخت انواع کلید

کلید ها انواع مختلفی دارند. از خصوصیات کلید ساز خوب این است که توانایی ساخت و تعمیر انواع کلید را داشته باشد. زیرا هر کدام از کلیدهایی که به عنوان کلیدهاس سنتی می شناسیم دارای تراش و دندانه های مخصوص به خود هستند که ساخت هر کدام نیاز به داشتن تجربه و مهارت است.

تعمیر انواع قفل

قفل های سنتی و دیجیتال از ساختارهای متفاوتی برخوردار هستند. هر کدام از آن ها به مرور زمان دچار اصطکاک می شود و ممکن است با خرابی مواجه شود. کلید سازهایی که چند سال است در این عرصه کار می کنند از تجربه کافی برخوردارند و به تعمیر انواع قفل اشراف دارند. البته لازم به ذکر است که قفل های دیجیتالی و رمز دار نسبت به قفل های سنتی از میزان خرابی کمتری برخوردارند زیرا اصطکاک زیادی ندارند و همین مساله موجب شده تا میزان تعمیرات آن ها به مراتب کمتر باشد و افراد از آن ها استقبال بیشتری کنند.شاه کلید، بهترین کلید سازی غرب تهران، در تعمیر و گشودن این نوع قفل ها تجربه و مهارت کافی را دارد.

شناخت و توانایی کار با ابزارهای مختلف

صنعت کلید سازی مانند سایر صنایع دارای ابزارهای تخصصی است. این ابزارها کاربردهای مختلفی دارند که استفاده صحیح از آن ها می تواند منجر به ساخت یک قفل و کلید خوب شود. ابزارهایی مانند اره کمانی ، کولیس و …. جزو این دسته محسوب می شوند. افرادی که قصد دارند به طور تجربی وارد این شغل شوند بهتر است علاوه بر گذراندن دوره های آکادمیک و فنی و حرفه ای باید به مدت چند ماه یا چند سال در کنار یک کلید ساز قدیمی و حرفه ای نیز مشغول به کار شوند تا فوت و فن کار را به خوبی یاد بگیرند و بتوانند در محل مورد نظر خود کلید سازی شبانه روزی راه اندازی کنند.

توانایی باز کردن درب های بسته

بسیاری از افراد ممکن است کلید خود را در مکانی دیگر جا بگذارند و این مساله باعث شود تا ساعت ها پشت درب بمانند. همچنین گم شدن و سرقت کلید نیز باعث می شود تا افراد در وضعیت های بحرانی گیر کنند. در این شرایط اولین گزینه ای که به فکر آن ها می رسد این است که از کلید سازی سیار درخواست کمک کنند. در مطالب پیشین شما را با چند کلید ساز در شهر تهران آشنا کردیم. کلید سازهای حرفه ای باید بتوانند تا اینگونه درب ها را به راحتی باز کنند.

خارج کردن کلید شکسته از قفل

عدم چرخش مناسب کلید در قفل اغلب مواقع باعث شکستن آن می شود. لازم به ذکر است که نوع شکستگی کلید در قفل متفاوت است. در برخی از مواقع کلید به طور کامل در قفل می شکند و هیچ بخشی از آن خارج از قفل قابل مشاهده نیست. اما در برخی از مواقع کلید به طور نصفه شکسته می شود و می توان آن را با ابزارهایی مانند پیچ گوشتی و روغن های روان کننده خارج کرد. بسیاری از افراد در هنگام شکستن کلید در قفل دچار سردرگمی و نگرانی می شوند. یک کلید ساز ماهر باید بتواند در این مواقع به کمک مشتری بیاید و کلید شسکته را از قفل خارج و سپس مغزی قفل را عوض کند.

چگونه می توان به کلید ساز خوب تبدیل شد ؟

گذراندن دوره های فنی و حرفه ای

مراکز و سازمان های فنی و حرفه ای در تمام کشورها راهی برای ورود افراد به بازار کار است. در کشور ایران نیز سازمان فنی و حرفه ای در تمام شهرها وجود دارد و افرادی که به این حوزه علاقه مند هستند می توانند با مراجعه به این سازمان و گذراندن دوره ای چند ماهه وارد بازار کار شوند. البته نباید تجربه را نیز نادیده گرفت. افرادی که از این سازمان ها فارغ التحصیل می شوند حتما باید دوره ای کوتاه نیز شاگردی کنند تا فوت و فن کار را یاد بگیرند.

کسب تجربه نزد اساتید

همان طور که اشاره کردیم شغل کلید سازی از قدیمی ترین مشاغل محسوب می شود که افراد زیادی در آن مشغول به کار هستند. اگر به هر دلیلی تمایل ندارید به سازمان های فنی و حرفه ای مراجعه کنید می توانید یک کلید ساز ماهر و کار بلد را انتخاب کنید و چندین ماه را در کنار او به کسب تجربه بپردازید. این روش از کارآموزی بسیار موثر است.

تفاوت هزینه کلیدسازی سیار و ثابت

کلید سازی های سیار هزینه بیشتری نسبت به کلید سازی های ثابت دریافت می کنند زیرا هزینه های جانبی مانند ایاب و ذهاب دارند. اما کلید سازی های ثابت که اغلب در اقصی نقاط شهر وجود دارند هزینه ایاب و ذهاب ندارند و اگر حضوری به آن ها مراجعه کنید قطعا هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات شاه کلید تهران

اخرین مقاله ها

باز کردن درب انواع خودرو