ارائه خدمات کلید سازی به صورت 24 ساعته در تهران

کافیه تماس بگیرید

دسترسی سریع به خدمات کلید سازی

در هر جایی از تهران که هستی و نیاز به کلید سازی داشتی کافیه از خدمات شاه کلید استفاده کنید

در زمان جا ماندن کلید پشت درب ضد سرقت چه اقداماتی انجام دهیم؟

راه حل جا ماندن کلید پشت درب ضد سرقت چیست ؟ حتما تا کنون برای شما هم پیش آمده که به دلیل فراموشی یا گم کردن کلید پشت در مانده اید. قطعا اگر درب خانه ضد سرقت باشد شرایط برای شما دشوارتر خواهد بود. زیرا ساختار و مکانیزم این نوع درب ها با درب های معمولی متفاوت است.در این زمان میتوانید با الوکلید تماس بگیرید. در این مطلب قصد داریم شما را با راه حل هایی در خصوص نجات پیدا کردن از جا ماندن کلید پشت درب ضد سرقت آشنا کنیم.

جا ماندن کلید پشت درب ضد سرقت

جا ماندن کلید پشت درب ضد سرقت می تواند شرایط بحرانی را برای افراد به وجود بیاورد. به جرات می توان گفت که تقریبا تمام افراد این شرایط را تجربه کرده اند. در سال های نه چندان دور که اغلب درب ها از نوع درب های قدیمی و معمولی بودند باز کردن آن ها در این مواقع راحت تر بود. اما امروزه که به دلیل نیاز به امنیت اغلب درب ها از نوع ضد سرقت هستند شاهد سخت تر شدن شرایط هستیم. به نحوی که باز کردن آن ها سخت تر است.حتی ممکن است گاهی برای باز کردن در از کلید سازی هر منطقه مثل کلید سازی غرب تهران کمک بگیریم.

اگر صاحب قفل درب ضد سرقت دیجیتال هستید , قاعدتاً خیالتان راحت تر خواهد بود. به این دلیل که این نوع از قفل‌های هوشمند (smart lock) نیازی به کلید ندارند و غالباً با برخی از روش های هوشمند می‌توان این قفل‌ها را باز کرد . برخی از روش هایی که به کمک آن ها می توان درب های ضد سرقت دیجیتالی را باز کرد استفاده از اپلیکیشن های مخصوصی است که بر روی تلفن های همراه هوشمند نصب می شوند. در این مواقع نیاز به کلید ندارید و می توانید از طریق روش های هوشمند اقدام به باز کردن درب کنید.

روش گشودن قفل درب ضد سرقت بدون کلید چیست؟

اگر در شرایط جا ماندن کلید پشت درب ضد سرقت گیر افتاده اید بهترین کار تماس با یک کلید سازی سیار است ، اما اگر به هردلیلی به آن دسترسی نداشتید ، قبل از اینکه به فکر باز کردن درب باشید باید دو مورد زیر را بررسی کنید. زیرا هر کدام از موارد زیر نیازمند روشی جداگانه برای باز کردن درب است.

1-درب ضد سرقت بسته شده اما قفل نشده است !

در‌این‌حالت‌ صرفا زبانه مرتبط با دستگیره گیر افتاده است و باز کردن درب چندان دشوار نخواهد بود . با کمک گرفتن از کارت عابر بانک ، کارت تلفن ، فیلم رادیولوژی یا این که هر چیز مشابهی می‌توان قفل را گشود . گشوده كردن درب خانه با کارت اعتباری کار دشواری نیست . ولی راجع به باز كردن قفل درب ضد سرقت با كارت ، نکته حائض اهمیت این است که‌این درها برای تأمین امنیت بیشتر ، درز کمتری نسبت به درهای معمولی دارند و به همین جهت گشودن قفل درب ضد سرقت با کارت دشوارتر و زمان‌ بر تر است .

روش باز کردن درب ضد سرقت با کارت اعتباری:

برای حل مشکل جا ماندن کلید پشت درب ضد سرقت می توانید از کارت های اعتباری استفاده کنید. باز كردن درب خانه با کارت اعتباری یا ابزارهای مشابه روند پایین را طی نمایید :

– یک کارت مناسب که به میزان کافی انعطاف‌‌پذیر و بزرگ باشد ( به صورتی که به آسانی بتوانید با آن کار نمائید و در دستتان بگیرید ) تعیین نمایید .

– کارت را در سوراخ عمودی میان درب ضد سرقت و چهارچوب ( از طرف قفل ) قرار دهید .

– کارت را در شکاف در راستای پایین بکشید و به طور همزمان درب را در جهت داخل فشار دهید .

– در‌این‌صورت کارت سبب به عقب رفتن زبانه شده و قفل درب ضد سرقت بدون کلید باز می گردد.

2-درب ضد سرقت قفل شده است !

باز کردن درب ضد سرقت قفل شده بدون کلید , عمل ساده‌ای نخواهد بود . در‌این حالت بهتر است برای اینکه آسیبی به قفل و درب وارد نشود , از یک کلیدساز ماهر و با تجربه یاری بگیرید . ولی احتمالاً فقط کلیدسازهای حرفه‌ای مثل کلید سازی شبانه روزی شاه کلید تهران بتوانند به شما کمک نمایند .

مورد مهمی که در خصوص درب های ضد سرقت وجود دارد این است که اگر قابلیت و امکان باز کردن قفل درب ضد سرقت به آسانی آماده باشد , امنیت این درب کاهش پیدا می‌نماید . براین اساس طبیعی است که گشودن درب ضد سرقت قفل‌ شده به آسانی امکان‌پذیر و بوسیله هر کسی میسر نباشد .

هر قفل با یکسری ساچمه رمزگذاری می‌گردد . برای گشودن درب ضد سرقت قفل شده ، احتمالاً کلیدساز با بیرون کردن ساچمه‌ها از قفل آن را تخریب و درب را باز خواهد کرد . با تخریب قفل ، به راحتی با به کارگیری از یک پیچ‌گوشی می‌توان آن را باز کرد . نکته قابل توجه این است که پس از تخریب قفل ضروری است هر چه سریع‌تر نسبت به تعویض و جایگزینی قفل درب ضد سرقت مبادرت شود .

باز کردن درب ضد سرقت قفل شده مهارت بالایی می خواهد و در صورتی که کلیدساز تجربه‌اش را نداشته باشد ، ممکن است به خود درب ضد سرقت نیز صدمه برساند . در مطالب پیشین به ویژگی های یک کلید ساز حرفه ای و کار بلد اشاره کردیم. اگر تمایل دارید برای راه حل جا ماندن کلید پشت درب ضد سرقت از یک کلید ساز با تجربه کمک بگیرید به شما توصیه می کنیم آن مطلب را مطالعه کنید.

3- کلید پشت درب ضد سرقت جا مانده است !

اگر کلید پشت درب ضد سرقت جا بماند هیچ راهی جزو تعویض قفل نخواهید داشت. زیرا امنیت این نوع از درب های به شدت زیاد است و اگر در این شرایط گیر کردید هیچ راهی برای باز کردن آن نخواهید داشت. اگر کلید ساز در محل حاضر شود ممکن است بتواند این درب ها را باز کند در غیر این صورت باید اقدام به تعویض قفل کنید.

ساخت کلید جدید برای درب ضد سرقت

اگر پشت درب ضد سرقت جا ماندید ممکن است به فکر ساخت کلید جدید بیفتید. ساخت کلید قفل درب ضد سرقت نظیر هر قفل دیگری امکان‌پذیر است . ولی مسلماً این کار زمان‌بر خواهد بود و روش‌هایی که در بالا ذکر شده ‌است ، به مراتب زمان کمتری خواهد گرفت . نکته حائض اهمیت این است که با ساختن کلید نیز ، قابلیت باز کردن درب در‌حالتی که کلید پشت آن باقی‌مانده است ، نیست .

کلام آخر !

گشودن قفل درب ضد سرقت بدون کلید به شدت به کیفیت قفل مربوط است ؛ در درب ضد سرقت ارزان به دلیل پایین بودن کیفیت قفل‌ها ممکن است به راحتی بتوان آن را باز کرد . البته در یک درب ضد سرقت اهل ایران با کیفیت و هم در درب ضد سرقت ترک اصل که از قفل‌های با کیفیت نظیر مارک داف در آن استفاده شده است ، قابلیت و امکان باز کردن قفل به آسانی نیست . براین اساس ، چنانچه درب قفل شده باشد و دکمه پشت درب باقیمانده باشد ، به سختی قابلیت ورود به خانه بدون استفاده از کلید وجود خواهد داشت . پس همین مساله باعث می شود تا شما دقت بیشتری در به همراه داشتن کلید به خرج دهید و هیچ گاه آن را فراموش نکنید.

آیا شما نیز تابحال کلید خود را پشت درب جاگذاشته اید؟ جهت رفع مشکل چه اقداماتی انجام دادید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات شاه کلید تهران

اخرین مقاله ها

باز کردن درب انواع خودرو