ارائه خدمات کلید سازی به صورت 24 ساعته در تهران

کافیه تماس بگیرید

دسترسی سریع به خدمات کلید سازی

در هر جایی از تهران که هستی و نیاز به کلید سازی داشتی کافیه از خدمات شاه کلید استفاده کنید

تاکید کلیدسازان بر مراقبت از سوئیچ خودرو

مراقبت از سوئیچ خودرو چه تاثیری در افزایش عمر آن دارد ؟ هنوز درب بسیاری از ماشین ها توسط سوئیچ باز و بسته می شود و همین امر سبب شده تا این وسیله به طور مداوم مورد استفاده قرار بگیرد. اگر مراقبت از سوئیچ خودرو به نحو صحیح انجام نشود شاهد خراب شدن زود هنگام آن خواهیم بود. در این مطلب کلید سازی در غرب تهران مواردی را به شما عزیزان گوشزد می کند که به کمک آن بتوانید به بهترین نحو از سوئیچ خودرو نگهداری کنید.

مراقبت از سوئیچ خودرو

چه راهکارهایی برای مراقبت از سوئیچ خودرو وجود دارد ؟ سوئیچ خودرو از پرکاربردترین ابزارهاست که دائما در دست ، کیف و جیب شما قرار دارد و فرسوده شدن آن امری طبیعی به حساب می آید. اما هر چقدر بهتر از آن مراقبت کنید قطعا باعث افزایش عمر و دوام آن خواهید شد. اگر روزی نتوانستید به مراقبت از سوئیچ خودرو بپردازید و دچار خرابی شد باید آن را برای کپی کردن کد نزد کلید ساز ببرید. کلید سازی های زیادی در سطح تهران و سایر شهرهای ایران فعال هستند که می توانند کپی کردن کد کلید را توسط ایموبلایزر انجام دهند. برخی از مراکز کلید سازی سیار فعال در سطح شهر تهران شامل ” کلیدسازی شبانه روزی تهران ویلا ” و ” کلیدسازی شبانه روزی وردآورد ” هستند که توانسته اند خدمات خود را در بهترین سطح به مشتریان خود ارائه دهند.

بهترین راهکارها برای مراقبت از سوئیچ خودرو

استفاده از سوئیچ تاشو

در حال حاضر یکی از خلاقیت هایی که خودرو سازان انجام داده اند این است که بخش دندانه دار سوئیچ را در یک محفظه تاشو قرار داده اند تا دندانه های آن از آسیب های محیطی در امان بماند. همان طور که می دانید مهم ترین بخش سوئیچ دندانه های آن است که در صورت خراب شدن و فرسودگی شاهد از بین رفتن کارآیی آن خواهیم بود. این نوع از طراحی سبب می شود تا کلید به راحتی در جیب و کیف جا شود و آزار دهنده نباشد. برخی از مدل های ماشین مانند خودروی 206 فاقد این ویژگی هستند به این معنی که سوئیچ در یک محفظه تاشو قرار نمی گیرد و ظاهر کلاسیک خود را حفظ کرده است. در این شرایط باید محافظت بیشتری از سوئیچ انجام شود. زیرا محبور هستید آن را در جاهایی مانند کیف و جیب قرار دهید. قطعا کلید در این مکان ها به دلیل برخورد با سایر اجسام دچار آسیب می شود.

استفاده از جا کلیدی مناسب

یکی از کارهای اشتباهی که برخی از افراد انجام می دهند و به عاقبت آن فکر نمی کنند این است که سوئیچ خودرو را در کنار سایر کلیدهای خانه و محل کار قرار می دهند. در صورتی که ساختار این کلیدها با یکدیگر متفاوت است و یکی از ویژگی های سوئیچ خودرو این است که به بخش پلاستیکی متصل می باشد. قرار دادن سوئیچ خودرو در کنار سایر کلید ها سبب می شود تا بخش پلاستیکی به شدت آسیب ببیند و احتمال جدا شدن از دندانه های کلید را داشته باشد. افراد تصور می کنند که قرار دادن تمام کلید ها در یک جا کلیدی سبب جلوگیری از گم شدن آن ها می شود. توصیه می کنیم که اگر می خواهید این کار را انجام دهید سوئیچ خودرو را به زنجیر بلندتری متصل کنید تا در مجاورت سایر کلید ها قرار نگیرد.

استفاده از سیستم کیلس

در حال حاضر استفاده از سیستم کیلس جای خود را به سوئیچ های کلاسیک داده است. با قرار دادن این قابلیت در ماشین دیگر نیازی به چرخاندن سوئیچ در استارت ندارید بلکه فقط کافیست تا دکمه آن را فشار دهید. قرار دادن سیستم کیلس در خودرو علاوه بر مراقبت از سوئیچ خودرو سبب افزایش ایمنی نیز می شود. زیرا احتمال سرقت به شدت کاهش پیدا می کند و سوئیچ فیزیکی نیز دچار آسیب و فرسودگی نخواهد شد.

نحوه باز کردن قفل خودرو بدون سوئیچ

همان طور که اشاره کردیم مراقبت از سوئیچ خودرو از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا در صورتی که آن را گم کنید و یا در ماشین جا بگذارید کار دشواری در پیش خواهید داشت. در ادامه مطلب راهکارهایی را به شما عزیزان ارائه می دهیم که به کمک آن ها بتوانید اقدام به باز کردن درب ماشین بدون سوئیچ کنیم.

استفاده از بند کفش

استفاده از بند کفش برای باز کردن قفل هایی است که به سمت بالا کشیده می شوند. در حال حاضر بسیاری از قفل ها رو به سمت بالا کشیده می شوند و درب را باز می کنند. شما می توانید بند کفش را گره بزنید و آن را به شکل حلقه در بیاورید. شما می توانید بند کفش حلقه شده را از بین درب جلو و درب عقب به داخل ماشین ببرید و قفل را به سمت بالا بکشید. برخی از خودرو ها بین درب جلو و عقب آن فاصله ای وجود ندارد و نمی توان حلقه را از آن رد کرد. در این شرایط توصیه می کنیم نوار لاستیکی بین دو درب را جدا کنید و بند کفش را از فاصله ایجاد شده رد کنید.

استفاده از اسلیم

جیم اسلیم جیم وسیله ای است که به کمک آن می توانید قفل ماشین را باز کنید. استفاده از اسیلم جیم کاری تخصصی است زیرا عدم رعایت نکات مربوطه می تواند به سیم های موجود در ماشین آسیب برساند. برای وارد کردن اسلیم جیم به درون ماشین باید آن را از فضای موجود بین نوار پنجره و لبه پنجره رد کنید. توصیه می کنیم به جای استفاده از این روش به سراغ امتحان کردن سایر راهکارها بروید و اگر از پس باز کردن درب خودرو برنیامدید با کلید ساز تماس بگیرید.

استفاده از ابزارهای تیز

اگر می خواهید از ابزارهای تیز مانند سیخ و چاقو برای باز کردن درب خودرو بدون سوئیچ استفاده کنید باید بسیار مراقب باشید. زیرا کوچک ترین اشتباه سبب می شود که به رنگ ماشین آسیب برسد و بر روی بدنه آن خط بیندازد. شما باید ابزار تیز را بین درب و بدنه خودرو قرار دهید و با ایجاد فشار بین این دو فاصله بیندازید سپس ابزار تیز را به درون خودرو ببرید و به وسیله آن قفل را بالا بکشید و درب را باز کنید.

استفاده از صندوق عقب

در برخی از مواقع شاهد باز ماندن درب صندوق عقب و جا ماندن یا گم شدن سوئیچ خودرو هستیم. در ابتدای مطلب به نحوه مراقبت از سوئیچ خودرو پرداختیم و گفتیم که بهترین روش برای نگهداری از آن استفاده از روش هایی مانند سیستم کیلس و سوئیچ های تاشو است. در این بخش اشاره می کنیم اگر در حین گم شدن سوئیچ درب صندوق عقب باز بود می توانید از همین راه برای باز کردن درب کمک بگیرید. در صندوق عقب سیم اضطراری وجود دارد که محل قرار گیری آن در درب یا سقف صندوق عقب است. بعد از پیدا کردن آن باید به سمت بالا کشیده شود. بعد از این کار شاهد جلو رفتن صندلی های خودرو هستیم و می توانید وارد خودرو شوید و درب را از داخل باز کنید. در صورتی که بعد از خواندن این مقاله در باز کردن قفل خودرو خود به شکل برخورده اید و یا به کلید ساز نیاز دارید می توانید از کلید سازی شبانه روزی که به صورت سیار نیز است درخواست کمک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات شاه کلید تهران

اخرین مقاله ها

باز کردن درب انواع خودرو