ارائه خدمات کلید سازی به صورت 24 ساعته در تهران

کافیه تماس بگیرید

دسترسی سریع به خدمات کلید سازی

در هر جایی از تهران که هستی و نیاز به کلید سازی داشتی کافیه از خدمات شاه کلید استفاده کنید

آموزش روش تعویض مغزی قفل

مراحل روش تعویض مغزی قفل چیست ؟ مغزی یکی از حیاتی ترین بخش های قفل است که بروز هر گونه اختلال در عملکرد آن می تواند شما را در پشت درب خانه نگهدارد ! اگر مغزی قفل به هر دلیلی آسیب ببیند نمی تواند به وسیله کلید باز شود زیرا ساختار آن به نحوی است که شیارهای آن تخریب می شود و در نهایت مجبور به تعویض آن خواهید بود. در این مطلب قصد داریم مراحل روش تعویض مغزی قفل را به شما عزیزان آموزش دهیم.

روش تعویض مغزی قفل

روش تعویض مغزی قفل دشوار نیست. اما اگر خودتان فاقد این مهارت هستید به شما پیشنهاد می کنیم از یک کلید ساز ماهر و با تجربه استفاده کنید. قفل ها دارای ساختار متفاوتی با یکدیگر هستند. در سال های گذشته که استفاده از قفل و کلید های سنتی باب بود اغلب درب ها به وسیله کلیدهای معمولی باز می شد. امروزه که درب ها ضد سرقت شده اند و ایمنی محل را افزایش داده اند قفل های آن ها نیز از ساختار پیچیده تری نیز برخوردار می باشند که روش تعویض مغزی قفل آن ها نیز به مراتب سخت تر است. در این شرایط اگر مهارت کافی در تعویض مغزی نداشته باشید ممکن است خسارات مالی بسیاری متحمل شوید، پس بهتر است از کلید سازی شبانه روزی کمک بخواهید. مراحل تعویض قفل را ببرسی می کنیم.

مراحل تعویض مغزی قفل

اندازه گیری دقیق دستگیره

دستگیره ها دارای یک قاب هستند که معمولا قسمت جلویی و عقبی قاب قفل ها از اندازه ای نامساوی برخوردار هستند. به شما توصیه می کنیم قبل از تعویض مغزی قفل ابتدا این مورد را اندازه گیری کنید تا دچار مشکلات بعدی نشوید. زیرا عدم تناسب آن می تواند شما را به نجار نیازمند کند و درب احتیاج به تراشیدن داشته باشد. پس از اینکه اندازه گیری را انجام دادید می توانید به سراغ یک فروشگاه معتبر بروید و مغزی قفل مورد نظر را از آن جا تهیه کنید و سپس به سراغ مرحله بعدی بروید.

باز کردن پیچ های دستگیره

بعد از اینکه به طور دقیق دستگیره را اندازه گیری کردید نوبت به باز کردن پیچ های آن می رسد. برخی از دستگیره ها دارای پیچ های مخفی هستند. در این صورت نمی توانید آن ها را با آچار معمولی باز کنید بلکه برای گشودن آن ها نیاز به آچار آلن دارید. اگر پیچ های دستگیره آشکار هستند می توانید از آچار معمولی کمک بگیرید به شرط اینکه با یک دست محکم دستگیره را بگیرید تا حین باز کردن پیچ ها دستگیره حرکت نکند. اگر سرعت کار برای شما مهم است استفاده از پیچ گوشتی های برقی توصیه می شود.

جدا کردن دستگیره

بعد از باز کردن پیچ ها نوبت به جدا کردن دستگیره می رسد. در هنگام باز کردن و جدا کردن دستگیره باید به یک نکته خیلی مهم توجه داشته باشید و آن هم این است که باید دو طرف دستگیره را بگیرید و نیروی مساوی به داخل و بیرون آن وارد کنید و با تکان آن را جدا کنید. توجه داشته باشید که درب بسته نشود زیرا جدا بودن دستگیره می تواند شما را در اتاق حبس کند و درب روی شما بسته شود.

باز کردن چرخ لنگر

چرخ لنگر یکی دیگر از قطعات قفل محسوب می شود که باید توجه ویژه ای به آن داشت. در روش تعویض مغزی قفل باید بگوییم که بعد از جدا کردن دستگیره ها باید چرخ لنگر را باز کنید. بدین منظور باید پیچ های مخصوص به آن را باز کنید و سپس چرخ لنگر را به سمت بیرون بکشید.

نصب کردن چرخ لنگر جدید

بعد از اینکه چرخ لنگر جدید را در جای خود قرار دادید باید پیچ های آن را به وسیله پیچ گوشتی معمولی با برقی محکم ببندید. ممکن است در حین نصب کردن چرخ لنگر جدید احساس کنید که نیاز به فضای بیشتری برای نصب آن دارید. در این موقع می توانید با استفاده از دریل سوراخ های چرخ لنگر قبلی را بتراشید تا فضای مناسب برای نصب مهیا شود. استفاده از قلم و چکش نیز در این شرایط می تواند به شما کمک کند. به شرطی که نحوه بکارگیری صحیح آن را بدانید. زیرا اغلب درب های از نوع چوبی هستند و عدم بکارگیری مناسب از قلم و چکش می تواند باعث آسیب به درب و ایجاد شکستگی در آن شود. کمک گرفتن از افراد با سابقه در این حوزه مانند کلید سازی غرب تهران می تواند به شما کمک کند

نصب دستگیره جدید

بعد از طی کردن مراحل بالا و اطمینان از محکم شدن پیچ ها می توانید اقدام به نصب دستگیره جدید کنید. در این زمان باید قاب جلویی و عقبی دستگیره را مقابل یکدیگر قرار دهید و بعد از اینکه به خوبی در همدیگر چفت شدند پیچ ها را ببندید. بعد از اتمام مراحل دستگیره امتحان کنید. قبل از امتحان کردن دستگیره بهتر است از آن استفاده نکنید زیرا عدم انجام هر کدام از مراحل بالا می تواند نتیجه ای نا مناسب به همراه داشته باشد.

نکات مهم در روش تعویض مغزی قفل

  • اگر اطلاعات کافی در خصوص مراحل روش تعویض مغزی قفل ندارید بهتر است آن را به یک فرد متخصص بسپارید. در مطالب پیشین به معرفی بهترین کلید سازها و ویژگی های آن ها پرداختیم. همچنین اگر ساکن کلان شهر تهران هستید می توانید از کلید سازی سیار که در مطالب پیشین به معرفی آن ها پرداختیم کمک بگیرید.
  • در خرید مغزی قفل دقت کنید. حتما مغزی با کیفیت و مطلوب خریداری کنید. زیرا عدم کیفیت آن ها باعث می شود تا در مدت زمان کوتاهی مجددا خراب شوند.
  • از فشار بیش از حد بر روی دستگیره و قفل خودداری کنید. زیرا وجود فشار می تواند وضعیت را بدتر کند و باعث خسارت بیشتری به قفل شود.
  • اگر می خواهید مغزی قفل درب ضد سرقت را تعویض کنید حتما به نکات و موارد مهمی از جمله ضخامت درب و طول شفت ها توجه کنید. قطعا تعویض قفل درب های چوبی از حساسیت بالاتری نسبت به درب های فلزی برخوردار است. زیرا احتمال آسیب در آن ها بالاتر خواهد بود.
  • به منظور بهبود عملکرد و راندمان مغزی قفل به شما توصیه می کنیم که بعد از تعویض و جایگذاری قفل بهتر است آن را با روغن های مخصوص و روان کننده روغن کاری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات شاه کلید تهران

اخرین مقاله ها

باز کردن درب انواع خودرو