ارائه خدمات کلید سازی به صورت 24 ساعته در تهران

کافیه تماس بگیرید

دسترسی سریع به خدمات کلید سازی

در هر جایی از تهران که هستی و نیاز به کلید سازی داشتی کافیه از خدمات شاه کلید استفاده کنید

چگونگی تعمیر قفل درب مسدود شده

راهکارهای تعمیر قفل درب مسدود شده چگونه است ؟ مسدود شدن یا ایجاد گرفتگی در قفل به چه دلایلی رخ می دهد ؟ در این مطلب کلید سازی شبانه روزی علاوه بر پرداختن به دلایل گرفتگی قفل ، به روش تعمیر قفل درب مسدود شده نیز خواهد پرداخت.

تعمیر قفل درب مسدود شده

آیا تعمیر قفل درب مسدود شده امکان پذیر است ؟ قفل دارای ساختاری است که می توان آن را از ساده تا پیچیده تقسیم بندی کرد. قفل های ساده همان قفل های مکانیکی هستند که در سال های گذشته مورد استفاده می گرفتند. این قفل ها دارای مغزی و زبانه بودند که با وارد شدن کلید به آن و چرخاندن ، قفل باز و بسته می شد. برخی دیگر از قفل ها دارای ساختار پیچیده هستند که در درب های ضد سرقت و گاو صندوق ها مورد استفاده قرار می گیرند. دلایل مختلفی در ایجاد انسداد و گرفتگی قفل موثر است که در این مطلب علاوه بر معرفی آن ها به روش و چگونگی تعمیر قفل درب مسدود شده نیز اشاره می کنیم.

دلایل انسداد قفل درب

عوامل زیادی در بروز انسداد قفل درب دخیل هستند که به موجب آن شما قادر به چرخاندن کلید در قفل نخواهید. به طور مثال زنگ زدگی مغزی درب سبب می شود که کلید نتواند در مغزی چرخش پیدا کند و قفل را باز کند. زمانی که دمای هوا بسیار پایین می آید مشکلاتی از جمله یخ زدگی نیز ایجاد می شود. استفاده از روغن ها و اسپری های روان کننده به عنوان رایج ترین ماده در باز کردن این گونه از قفل ها مورد استفاده قرار می گیرد. از این نوع روغن ها و اسپری ها می توان برای باز کردن قفل های مکانیکی و پیشرفته استفاده کرد و هیچ محدودیتی از این بابت وجود نخواهد داشت. در ادامه شما را با راهکارهایی آشنا خواهیم کد اما اگر این مشکل برایتان پیش آمده به شما پیشنهاد می کنیم که از کلید سازی سیار درخواست کمک کنید.

استفاده از حرارت

همان طور که اشاره کردیم وجود دمای پایین هوا سبب یخ زدگی قفل و مغزی آن می شود. به نحوی که نمی توان کلید را در آن چرخش داد. در این شرایط به هیچ عنوان کلید را به زور در قفل نچرخانید زیرا سبب شکستن کلید در مغزی و بروز مشکلات بعدی خواهد شد. بهترین کاری که در این موقعیت می توانید انجام دهید این است که از باد گرم سشوار استفاده کنید تا دمای قفل بالا برود و یخ های موجود در آن از بین بروند. بعد از اینکار باید کلید را مقداری حرارت دهید و سپس آن را وارد مغزی کنید و به آرامی بچرخانید.

تراشیدن دندانه های اضافی کلید

در بسیاری از مواقع پیش می آید که شما یک کلید جدید ساخته اید اما دندانه های اضافی بر روی آن قرار دارد و هنگامی که آن را درون قفل می کنید قابلیت چرخش ندارد. توصیه می کنیم ساخت کلید را به یک کلید ساز حرفه ای بسپارید. زیرا آن ها دارای مهارت ، تجربه و دستگاه های پیشرفته هستند که می توانند کلید را با بهترین کیفیت بسازند. به هر حال اگر در این موقعیت گرفتار شدید بهتر است بخش های اضافه کلید را شناسایی کنید و آن ها را توسط یک سمباده تراش دهید. برای شناسایی بخش های اضافه کلید می توانید بر روی تمام بخش های آن صابون بمالید و سپس آن را به آرامی وارد قفل کنید. هنگامی که کلید را از قفل بیرون آوردید بخش های اضافه کلید دچار اصطکاک شده اند و شما باید این بخش ها توسط سمباده تراش دهید.

استفاده از روان کننده

در بخش قبل اشاره کردیم که روغن ها و اسپری های روان کننده به عنوان یکی از بهترین مواد برای تعمیر قفل درب مسدود شده محسوب می شود. بدین منظور باید بر روی سوراخ قفل مقداری اسپری روان کننده بزنید تا تمام رسوبات تشکیل شده در آن از بین بروند. معمولا قفل و کلید بر اثر عوامل مختلف دچار زنگ زدگی می شوند که این موضوع سبب انسداد قفل خواهد شد. بعد از اینکه بر روی سوراخ قفل از اسپری استفاده کردید نوبت به این می رسد که مقداری روغن یا همان اسپری روان کننده را بر روی سطح کلید نیز بزنید. بعد از اینکه چند دقیقه صبر کردید کلید را به آرامی درون قفل ببرید و بچرخانید. به احتمال خیلی زیاد مشکل انسداد قفل برطرف خواهد شد.

بهترین روش برای ساخت کلید !

برای بسیاری از افراد این مساله پیش می آید که کلید خود را گم می کنند یا توسط سارقین از دست می دهند. در این وضعیت باید به فکر ساخت یک کلید باشند. برخی از افراد به تمام کلید سازان اعتماد می کنند و به آن ها سفارش ساخت کلید جدید را می دهند. در صورتی که کلید ساز مانند کلیدسازان شاه کلید، کلید سازی غرب تهران باید دارای مهارت و تجربه باشد که بتواند با استفاده از جدید ترین متدها یک کلید بسیار عالی را بسازد و به شما تحویل دهد. البته اگر از قفل های پیشرفته استفاده می کنید دیگر نیازی به کلید ندارید. ” پیشرفته ترین قفل ها ” شامل قفل های کارتی و قفل های دیجیتالی هستند که بعد از نصب و استفاده از آن ها مشکلات ناشی از قفل های مکانیکی برای شما به وجود نخواهد آمد. در مطالب گذشته به طور مفصل به بررسی قفل دیجیتال پرداختیم و گفتیم که این نوع از قفل ها فاقد کلید هستند و نه تنها نیاز به تعمیر قفل درب مسدود شده پیدا نخواهید کرد بلکه امنیت محیط نیز بالاتر می رود. قفل دیجیتال در اماکن مختلف قابل نصب است و هیچ محدودیتی از این بابت وجود ندارد. هتل ها ، مجتمع های مسکونی ، اداری ، تجاری و …. می توانند از قفل کارتی استفاده کنند.

کمک گرفتن از کلید سازی آنلاین !

اگر به هر دلیلی نتوانستید انسداد قفل را برطرف کنید و پشت درب ماندید توصیه می کنیم از کلیدسازی آنلاین کمک بگیرید تا در مدت زمانی کوتاه به محل مراجعه کند و اقدام به رفع مشکل کند. کلید سازی های آنلاین به واسطه اپلیکیشن های مخصوص قابل دستیابی هستند که می توانید آن ها را بر روی تلفن همراه هوشمند ، تبلت ، لپ تاپ و … نصب کنید. از مهم ترین ویژگی های کلید سازی آنلاین این است که در طول 24 ساعت شبانه روز آماده خدمت گذاری به همشهریان خود می باشند و دیگر نیازی به مراجعه حضوری به کلید سازی نیست. کلید سازی آنلاین یکی از مهم ترین مباحثی است که در این وب سایت به آن پرداختیم و از مزایای آن گفتیم. این نوع از کلید سازی ها معمولا زیر نظر شرکت فعالیت می کنند و یکی از مهم ترین عوامل در صرفه جویی زمان محسوب می شوند. زیرا نیازی نیست تا ساعت ها در سطح شهر بگردید و یک کلید سازی ثابت را پیدا کنید.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات شاه کلید تهران

اخرین مقاله ها

باز کردن درب انواع خودرو