ارائه خدمات کلید سازی به صورت 24 ساعته در تهران

کافیه تماس بگیرید

دسترسی سریع به خدمات کلید سازی

در هر جایی از تهران که هستی و نیاز به کلید سازی داشتی کافیه از خدمات شاه کلید استفاده کنید

نحوه در آوردن سوئیچ شکسته از قفل

در این مطلب شما را با روش های مختلف نحوه در آوردن سوئیچ شکسته از قفل آشنا می کنیم. سوئیچ خودرو نیز مانند کلید منزل ممکن است در قفل گیر کند و دلایلی نیز برای آن وجود دارد که به بررسی آن ها می پردازیم. نحوه در آوردن سوئیچ شکسته از قفل امری بسیار حساس است زیرا اگر نکات مهمی را در این باره در نظر نگیرید قطعا باعث بروز مشکلات بعدی خواهد شد.

نحوه در آوردن سوئیچ شکسته از قفل چگونه است ؟

نحوه در آوردن سوئیچ شکسته از قفل روش های مختلفی دارد. اما قبل از پرداختن به آن بهتر است جوانب مختلف این مساله را بررسی کنیم. شما به وسیله قرار دادن سوئیچ در استارتر می توانید موتور ماشین را روشن و خاموش کنید. استارتر چهار حالت دارد که هر کدام از این حالت ها کارکرد مختلفی برای خودرو دارند.

حالت های استارتر

LOCK

همان طور که واضح است حالت LOCK به معنای حالت قفل است. هنگامی که سوئیچ را در این حالت در استارتر قرار می دهید قطعا موتور خاموش و فرمان خودرو قفل می باشد. شما فقط در این حالت قادر به خارج کردن سوئیچ از استارتر هستید.

ACC

هنگامی که سوئیچ خودرو در حالت ACC قرار دارد موتور خودرو خاموش است اما شما می توانید از قابلیت هایی مانند شنیدن صدای ضبط ، رادیو و ….. استفاده کنید. امکانات جانبی در این حالت فعال می شوند.

ON

هنگامی که سوئیچ در حالت ON قرار می گیرد همچنان موتور اتومبیل خاموش است و شما نمی توانید آن را روشن کنید. بلکه در این وضعیت فقط می توانید از امکانات الکترونیکی ماشین استفاده کنید. به طور مثال بالا و پایین بردن شیشه های پنجره خودرو از این قبیل امکانات محسوب می شوند.

START

و اما آخرین حالتی که در خصوص سوئیچ وجود دارد حالت START است. در این وضعیت موتور ماشین روشن می شود و شما قادر به حرکت دادن ماشین خواهید بود. نکته جالب توجهی که وجود دارد این است که شما بعد از روشن کردن ماشین و برداشتن دست از روی سوئیچ دوباره به حالت ON برخواهید گشت. پس از اینکه حالت های مختلف سوئیچ را بررسی کردیم نوبت به این می رسد که بدانیم چرا سوئیچ در استارتر ماشین قفل می شود و چه راهکارهایی برای آن وجود دارد.فراموش نکنید اولین و ایمن ترین راه حل کمک گرفتن از کلید سازی غرب تهران است.

دلیل قفل شدن سوئیچ در استارتر خودرو

قفل شدن سوئیچ در استارتر خودرو دلایل متعددی دارد. رانندگان تازه وارد هنگامی که با این وضعیت مواجه می شوند به سرعت نگران می شوند و احساس سردرگمی می کنند. به شما پیشنهاد می کنیم در این شرایط خونسردی خودتان را حفظ کنید و از راهکارهایی که در این مطلب به آن ها اشاره می شود استفاده کنید. ابتدا به بررسی دلایل قفل کردن سوئیچ در استارتر می پردازیم.

قفل شدن فرمان

قفل شدن فرمان خودرو از اولین دلایلی است که می تواند سوئیچ را در استارتر گیر بیندازد. قفل شدن فرمان خودرو نیز علل مختلفی دارد که قطعا برطرف کردن آن می تواند سوئیچ را آزاد کند. یکی از بهترین روش ها برای آزاد کردن فرمان این است که آن را به سمت چپ و راست تکان دهید و سپس سوئیچ را خارج کنید. واقعیت این است که قفل شدن فرمان نوعی مکانیزم امنیتی است که باعث می شود اگر سوئیچ را اشتباها وارد استارتر کردید ماشین روشن نشود.

خلاص نبودن دنده

عدم قرار گرفتن دنده در حالت خلاص از دیگر عوامل قفل شدن سوئیچ در استارتر می باشد. اگر شاهد گیر کردن سوئیچ بودید حتما دنده را خلاص کنید. ممکن است ماشین به طور کامل خاموش نشده باشد. در ابتدای مطلب نیز اشاره کردیم که سوئیچ خودرو فقط در هنگامی از استارتر خارج می شود که وضعیت آن بر روی LOCK باشد. در غیر این صورت شما نمی توانید سوئیچ را خارج کنید.

کثیف شدن استارتر

استارتر نیز مانند سایر قطعات به مرور زمان دچار آلودگی و گرفتگی می شود. از دیگر دلایل گیر کردن سوئیچ در آن نیز می تواند آلودگی ، جرم و گرد و غبار باشد. برای پاکسازی آن به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم که از اسپری های روان کننده استفاده کنید. بهترین نوع اسپری برای پاکسازی استارتر WD40 است که بهترین وسیله برای جرم گیری محسوب می شود. علاوه بر جرم گیری نیز کاربردهایی مانند رفع زنگ زدگی و روان کاری سوراخ استارتر نیز دارد.

چگونه سوئیچ شکسته را خارج کنیم ؟

در برخی از مواقع هنگامی که افراد با گیر کردن سوئیچ در خودرو مواجه می شوند و دلایل آن را نمی دانند شروع به فشار آوردن به سوئیچ می کنند. واقعیت این است که اگر شما فشار مضاعفی به سوئیچ وارد کنید ممکن است دچار شکستگی شود. این مساله وضعیت را بدتر می کند مخصوصا اگر سوئیچ داخل استارتر بشکند.در این شرایط می توانید در هر ساعت با کلید سازی شبانه روزی تماس بگیرید.

بیان این نکته لازم است که شکستن سوئیچ اغلب در حالت خاموش اتفاق می افتد. اگر در هنگامی که موتور خودرو خاموش است با شکستگی سوئیچ مواجه شدید به راحتی می توانید نحوه درآوردن سوئیچ شکسته از قفل را یاد بگیرید و آن را اجرا کنید .اما اگر در حین رانندگی این اتفاق بیفتد قطعا منجر به تصادف و از بین رفتن کنترل ماشین خواهد شد. برای درآوردن سوئیچ شکسته از قفل به ابزارهای مختلفی نیاز داریم.

فرچه ی سیمی

اولین مرحله برای نحوه درآوردن سوئیچ شکسته از قفل این است که به کمک فرچه سیمی با اسفنج اقدام به پاک کردن استارتر کنید. در این حالت باید فرچه سیمی را به آرامی روی استارتر بکشید تا در صورت وجود آلودگی بر روی سطح آن اقدام به پاکسازی کنید.

روغن روان کننده

بعد از پاکسازی سطح استارتر باید از روغن های روان کننده کمک بگیرید. چند قطره روغن را در این ناحیه بریریزد و اجازه دهید تا استارتر و سوئیچ حالتی لیز و لغزنده پیدا کنند.

پیچ گوشتی

در این بخش باید از پیچ گوشتی یا چاقو کمک بگیرید و مقداری از سوئیچ شکسته شده را از استارتر بیرون بیاورید. این مرحله را به دقت انجام دهید زیرا ممکن است منجر به گیر کردن بیشتر کلید شود.

انبر دست

پس از اینکه مراحل بالا را با دقت و توجه کافی انجام دادید نوبت به خارج کردن کامل کلید از استارتر می رسد. انبردست بهترین وسیله و ابزاری است که در این مرحله به کمک شما می آید. با استفاده از انبر دست باید باقی مانده سوئیچ را از استارتر خارج کنید.

اگر به هر دلیلی نتوانستید این مراحل را خودتان انجام دهید می توانید از کلید سازی سیار و یا مکانیک ها بخواهید تا به محل بیایند و علاوه بر رفع مشکل ، نحوه درآوردن سوئیچ شکسته از قفل را نیز از آن ها یاد بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات شاه کلید تهران

اخرین مقاله ها

باز کردن درب انواع خودرو