ارائه خدمات کلید سازی به صورت 24 ساعته در تهران

کافیه تماس بگیرید

دسترسی سریع به خدمات کلید سازی

در هر جایی از تهران که هستی و نیاز به کلید سازی داشتی کافیه از خدمات شاه کلید استفاده کنید

رفع مشکل گیر کردن سوئیچ ماشین در قفل

در بسیاری از مواقع ممکن است علت گیر کردن سوئیچ ماشین در قفل بسیار جزئی باشد. اما برخی از افراد در هنگام مواجه شدن با مشکل گیر کردن سوئیچ ماشین در قفل خونسردی خود را از دست می دهند و دستپاچه می شوند. در این مطلب کلید سازی در غرب تهران به شما کمک می کند تا موارد احتمالی را بررسی کنید و در صورتی که مشکل حل نشد به سراغ متخصصین و کلید سازان شاه کلید بروید.

گیر کردن سوئیچ ماشین در قفل

مشکل گیر کردن سوئیچ ماشین در قفل چگونه حل می شود ؟ گیر کردن سوئیچ ماشین در قفل یکی از ایرادات متداول است که بسیاری از افراد با آن مواجه می شوند. در برخی از مواقع دلیل این بروز این مشکل بسیار ساده و در سایر مواقع بسیار پیچیده است. در موقعیت اول خودتان می توانید اقدام به رفع مشکل کنید اما در هنگامی که در شرایط دوم گیر می کنید باید ماشین خود را به یک کلید سازی سیار یا کلید ساز ثابت نشان دهید تا با بررسی اقدام به رفع مشکل کند.

قرار دادن دنده بر روی حالت N یا P

یکی از مواردی که اغلب رانندگان آن را فراموش می کنند و با گیر کردن سوئیچ در قفل مواجه می شوند قرار ندادن دنده در حالت N یا P است. این دو حالت نشان گر حالت پارک و دنده خلاص است. اگر در هنگام خاموش کردن ماشین این دو حالت را نادیده بگیرید سوئیچ در قفل گیر می کند. این امر نشان دهنده تامین امنیت ماشین است.

عدم خاموش کردن ماشین به روش مناسب

بهترین و قطعی ترین روش برای خاموش کردن ماشین این است که سوئیچ را در حالت LOCK قرار دهید در غیر این صورت ماشین خاموش نخواهد شد و سوئیچ در آن گیر می کند. به رانندگان مبتدی توصیه می شود در هنگام چرخاندن سوئیچ در استارتر یا قفل با چشم به آن نگاه کنند تا محل دقیق LOCK را شناسایی کنند. اما رانندگان قدیمی و حرفه ای نیازی به این کار ندارند بلکه بر اثر تکرار توانسته اند محل دقیق آن را شناسایی کنند. در مواقعی شاهد بروز این مشکل برای رانندگان قدیمی و حرفه ای نیز بوده ایم که به دلیل مشغله کاری یا فراموشی رخ می دهد.

بررسی کردن وضعیت فرمان

همان طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم گیر کردن سوئیچ ماشین در قفل می تواند به دلیل بسیار ساده و ابتدایی باشد و شما نیازی ندارید تا به محض مشاهده این مشکل به سراغ مکانیک ، کلید ساز یا امداد خودرو بروید. بلکه یکی از کارهای ساده و ابتدایی که باید انجام دهید چرخاندن فرمان به سمت راست و چپ است. زیرا خودرو موارد ایمنی را نیز در نظر می گیرد و در مواقعی قفل می کند. اگر شما فرمان چرخاندید و متوجه شدید که باز هم سوئیچ از آن خارج نمی شود به معنی فعال شدن سیستم قفل فرمان است. با رها سازی و غیر فعال کردن آن می توانید مشکل را حل کنید

تمیز کردن سوراخ قفل یا استارتر

اگر ماشین به مدت طولانی بلا استفاده مانده باشد برخی از قطعات آن دچار آلودگی و رسوب می شوند. استارتر یا قفل یکی از این قطعات است که باید مرتب تمیز شود. بهترین راه برای تمیز کردن استارتر استفاده از اسپری های روان کننده است. با پاشش این اسپری درون سوراخ استارتر چند کار مهم را همزمان انجام داده اید که می توان به روان کاری سوراخ اشاره کرد. هنگامی که سوراخ استارتر به خوبی روان شده باشد سوئیچ به راحتی درون آن می رود و به آسانی نیز خارج می شود. بکار گیری از این اسپری هر چند وقت یک بار توصیه می شود.

یکی دیگر از مزایای استفاده از اسپری های روان کننده رفع زنگ زدگی از استارتر است. در مواقعی ممکن است سوئیچ یا استارتر دچار زنگ زدگی شده باشد و سوئیچ نتواند به راحتی در آن وارد شود. با روغن کاری قفل و یا کمک گرفتن از اسپری های روان کننده می تواند عملیات زنگ زدایی را انجام دهید. علاوه بر مزیت هایی که اسپری های روان کننده برای استارتر و رفع مشکل گیر کردن سوئیچ ماشین در قفل دارند می توان از آن برای روان سازی لولای درب ماشین نیز استفاده کرد. به مرور زمان که ماشین و سایر اجزای آن مانند درب دچار استهلاک شد و در هنگام باز و بسته شدن صدای آزار دهنده از خود تولید کرد و یا روان بودن خود را از دست داد می توانید مقداری از اسپری روان کننده بر روی لولاهای آن بریزید و شاهد بهبود عملکرد آن باشید.

چک کردن باطری ماشین

توصیه می کنیم به منظور حفظ سلامت ماشین هر چند وقت یکبار باطری ماشین را چک کنید و از سلامت آن مطمئن شوید. چون باطری یکی از مهم ترین اجزای ماشین است که برق آن را تامین می کند. اگر باطری دچار خرابی و ایراد شود برق کافی به کامپیوتر خودرو نمی رسد و در نتیجه مشکلاتی از جمله گیر کردن سوئیچ ماشین در قفل به وجود می آید. یکی از مناسب ترین ابزارهایی که به کمک آن می توانید میزان انرژی باقی مانده باطری را چک کنید ولت متر است. یک راه برای اطلاع از تمام شدن باطری ماشین نیز وجود دارد و آن هم روشن کردن چراغ های ماشین است. اگر باطری فاقد انرژی باشد چراغ های ماشین روشن نخواهند شد و شما باید برای تعویض باطری از یک شخص دیگر کمک بگیرید.

تست کردن سوئیچ یدکی

اگر با استفاده از روش های بالا توانستید سوئیچ را از قفل خارج کنید پیشنهاد می کنیم سوئیچ یدکی را تست کنید. اگر شاهد روان بودن سوئیچ یدکی هستید به این معنی است که سوئیچ اصلی خراب است و باید در اولین فرصت اقدام به رفع ایراد آن کنید. در برخی از مواقع در حین تلاش کردن برای درآوردن سوئیچ از قفل شاهد شکسته شدن آن هستیم. این حالت بدترین حالتی است که می تواند برای فردی پیش بیاید. زیرا او را در شرایط بحرانی قرار می دهد و تمام برنامه های او را بهم میریزد. اگر در این شرایط گیر کردید راهکارهای زیر را انجام دهید. اولین مرلحله این است که با یک برس یا فرچه سیمی اقدام به تمیز کردن قفل یا استارتر کنید تا آلودگی های احتمالی بر روی آن پاک شود. سپس باید مقداری روغن یا اسپری روان کننده را به درون استارتر اسپری کنید. چند دقیقه صبر کنید تا اسپری به درون استارتر نفوذ کند سپس می توانید با کمک گرفتن از یک قلاب بافتنی و ابزارهایی مانند پیچ گوشتی نصف کلید که از قفل بیرون مانده را به آرامی خارج کنید. یکی از مواردی که باید حتما به آن توجه ویژه ای داشته باشید این است که هیچ گاه به طور مداوم از سوئیچ یدک استفاده نکنید. زیرا سوئیچ یدک دارای مقاومت کمتری نسبت به کلید اصلی است و در معرض آسیب هایی از جمله شکستگی و خراب شدن می باشد. توصیه می کنیم در اولین فرصت برای ساخت سوئیچ اصلی نزد کلید سازی شبانه روزی شاه کلید مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات شاه کلید تهران

اخرین مقاله ها

باز کردن درب انواع خودرو