ارائه خدمات کلید سازی به صورت 24 ساعته در تهران

کافیه تماس بگیرید

دسترسی سریع به خدمات کلید سازی

در هر جایی از تهران که هستی و نیاز به کلید سازی داشتی کافیه از خدمات شاه کلید استفاده کنید

آشنایی با ویژگی کلید هوشمند و انواع آن

ویژگی کلید هوشمند چیست و چرا جایگزین مناسبی برای کلید های قدیمی می باشد ؟ کلید هوشمند ابزاری مناسب برای هوشمند کردن خانه است زیرا مزایای زیادی است که کلید سازی شبانه روزی شاه کلید در این مقاله به آن ها اشاره می کند. ویژگی کلید هوشمند سبب شده تا بسیاری از افراد به سراغ آن بروند و از فواید آن در خانه بهره مند شوند .

ویژگی کلید هوشمند چیست ؟

یک ویژگی کلید هوشمند که امروزه در کنار قفل های اسمارت محبوبیت زیادی پیدا کرده اند این است که می توان آن را به عنوان یک تحول در این صنعت دانست لمسی بودن آن است. جلوه آن به نحوی طراحی شده که از محبوبیت زیادی برخوردار شده است. شما می توانید با کوچک ترین لمس فرمان های مورد نظر را به او بدهید. نصب این کلیدها زمان زیادی از شما نمی گیرد و می توانید به راحتی در جای کلیدهای قدیمی از آن استفاده کنید. در ادامه شما را بیشتر با ویژگی کلید هوشمند آشنا می کنیم.

کنترل از راه دور و اپلیکیشن

کلیدهایی که به نام کلیدهای هوشمند طراحی می شوند قابلیت کنترل از طریق اپلیکیشن را دارند. به این معنی که شما می توانید از هر فاصله ای آن ها را کنترل کنید. مدیریت کردن کلیدهای هوشمند از طریق تلفن همراه هوشمند ، کامپیوتر و لپ تاپ امکان پذیر است. همچنین کلید های هوشمند می توانند از طریق وای فای به نرم افزار و اپلیکیشن مورد نظر متصل شوند و شما از طریق تلفن همراه آن را کنترل کنید. همیشه این نگرانی برای افراد وجود دارد که در غیاب آن ها سارق به منزل شان بیاید. زیرا زمانی که شما در خانه حضور ندارید معمولا چراغ های خانه خاموش هستند و سارقین می توانند به راحتی عدم حضور شما در خانه را حدس بزنند. اما از زمانی که کلیدهای هوشمند وارد بازار شده اند این نگرانی برطرف شده است. همان طور که اشاره کردیم این کلیدها قابلیت کنترل از راه دور دارند و شما می توانید در هر ساعتی که تمایل داشتید کلید ها را روشن کنید. در صورت خرابی آن ها نیز جای نگرانی وجود ندارد چرا که امروزه با وجود کلید سازی سیار در هر مکان و ساعتی می توانید قفل و کلید خود را چه ساده و یا هوشمند، تعمیر کنید .

اتصال کلید ها به یکدیگر

از دیگر ویژگی کلید هوشمند این است که می توانید کلیدها را به یکدیگر متصل کنید و با مدیریت کردن یکی از آن ها تمام کلیدها را تحت کنترل داشته باشید. شیوه هایی برای متصل کردن کلیدها به یکدیگر وجود دارد که حتما در دفترچه راهنمای محصول نوشته شده است.

دارای سنسور

سنسورهای مختلفی در کلید های هوشمند تعبیه می شود که می توان به سنسور تشخیص حرکت و سنسور لمسی اشاره کرد. سنسور تشخیص حرکت برای مکان هایی مانند راه پله مجتمع های تجاری و مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع از کلیدهای هوشمند به محض اینکه متوجه رفت و آمد و تردد شوند چراغ های اطراف را روشن می کنند. دومین سنسور نیز به محض لمس اثر انگشت شما اقدام به روشن کردن چراغ می کند. در حال حاضر تمام خانه هایی که به عنوان ” اسمارت هوم ” شناخته می شوند دارای این نوع از کلیدهای هوشمند می باشند.

عملکرد بدون اینترنت

شاید تا اینجای مطلب تصور کرده باشید که کلیدهای هوشمند فقط با اینترنت کار می کنند. در صورتی که کارکرد بدون اینترنت از ویژگی کلید هوشمند محسوب می شود. اما این نکته را در نظر بگیرید که هنگام قطع شدن اینترنت شما باید کلید را لمس کنید تا فرمانتان اجرا شود و قابلیت کنترل از راه دور را از دست می دهید.

انواع کلید هوشمند

در قسمت قبل به بررسی ویژگی کلید هوشمند پرداختیم و آن را به عنوان بهترین جایگزین برای کلیدهای سنتی دانستیم. این کلیدها دارای چند نوع مختلف هستند که در ادامه شاه کلید، کلید سازی در غرب تهران به بررسی و معرفی آن ها می پردازد.

کلید لمسی ساده

همان طور که از نام این کلید پیداست به صورت لمسی طراحی شده اما سیستم ساده ای دارد. به این نحو که برای خاموش و روشن کردن کلید فقط نیاز به لمس کردن آن دارید. برخی از برندهای معتبر اقدام به ساخت کلید هایی کرده اند که به کمک آن تعداد کلیدهای خانه کاهش پیدا می کند و بسیاری از آن ها در یک کلید تجمیع می شوند. در ساخت این کلیدها به جز تکنولوژی لمسی از تکنولوژی دیگری استفاده نشده است و ویژگی خاصی ندارند. در هنگام انتخاب این نوع از کلیدهای هوشمند و لمسی باید کیفیت ، قیمت و زیبایی کلید را مد نظر قرار دهید.

کلیدهای لمسی با گیرنده رادیویی RF

ساختار کلیدهای لمسی با گیرنده رادیویی به نحوی است که دارای رله سر خود می باشند و درون کلید و در گیرنده هایی رادیویی قرار می گیرند. کلیدهای لمسی با گیرنده رادیویی دارای جلوه ای زیبا و منحصر به فرد هستند که با دکوراسیون تمام خانه های مدرن سازگار می باشند. برخی از برندهایی که کلیدهای لمسی با گیرنده رادیویی را طراحی می کندن این قابلیت را در آن ها تعبیه کرده اند که بتوان به وسیله ریموت کنترل آن ها را مدیریت کرد. عملکرد و نحوه کاربرد این محصول به شدت راحت است و همین امر سبب شده تا بسیاری از افراد تمایل زیادی به نصب آن ها در خانه خود داشته باشند. کلید لمسی با گیرنده رادیویی در جای قدیمی کلید نصب می شوند و برای نصب آن نیازی به سیم کشی جدید نیست. در انتخاب این کلید نیز مانند کلید قبلی باید کیفیت ، قیمت ، زیبایی و عملکرد صحیح محصول را در نظر بگیرید. لازم به ذکر است که قیمت این محصول نسبت به مدل قبلی مقداری بالاتر است.

کلیدهای لمسی با گیرنده WIFI ، ZWAVE،ZIGHBEE

کلیدی که در این بخش قصد داریم به معرفی آن بپردازیم دارای شباهت زیادی به نوع قبلی است اما تفاوت آن ها در نوع گیرنده است. در مدل قبلی گیرنده های رادیویی وجود داشت اما در این مدل شاهد تعبیه شدن گیرنده امواج وای فای می باشیم. این نوع از کلیدها توسط اپلیکیشن های مخصوص که بر روی تلفن همراه هوشمند نصب می شوند نیز قابل کنترل هستند و اغلب شرکت های سازنده به دلیل طراحی بی نظیر و امکانات مختلف این کلیدها آن ها را در پروژه های مسکونی بکار می برند. یک ویژگی کلید هوشمند با گیرنده رادیویی این است که برای نصب آن ها نیازی به سیم کشی ساختمان نیست و ارتباط بین کلید ها و سیستم مرکزی به صورت بی سیم برقرار می شود. این محصول دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد. توصیه ما این است که از برندهای معتبر خرید کنید.

کلیدهای لمسی با کنترل کابلی ( KNX ، BUS ،RS485 و ….. )

یکی از مواردی که در خصوص این نوع از کلیدها وجود دارد نیاز به سیم کشی است. زیرا ارتباط بین تاچ پنل و ماژول مرکزی با سیم انجام می شود. ارتباط سیمی سبب می شود که امنیت و سرعت اجرای دستورات بیشتر شود. زیرا سرعت انتقال بیشتر می شود. نکته دیگری که در این خصوص وجود دارد این است که نمی توان از این نوع کلیدها در خانه هایی که از قبل سیم کشی شده است استفاده کرد. زیرا باید سیم کشی مخصوص به خود در آن ها انجام شود. عدم جابجایی سیم کشی از دیگر مواردی است که باید به آن ها توجه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات شاه کلید تهران

اخرین مقاله ها

باز کردن درب انواع خودرو