ارائه خدمات کلید سازی به صورت 24 ساعته در تهران

کافیه تماس بگیرید

دسترسی سریع به خدمات کلید سازی

در هر جایی از تهران که هستی و نیاز به کلید سازی داشتی کافیه از خدمات شاه کلید استفاده کنید

چگونه مشکل گیر کردن کلید را حل کنیم ؟

گیر کردن کلید در قفل مشکلی است که همه حد اقل یک بار باهاش رو به رو شده اند. خیلی از موارد پیش میاد که مغزی قفل گیر می کند، کلید در قفل نمی چرخد، هرز شدن قفل، کلید در قفل گیر می کند و یا کلید در قفل هرز می چرخد. در این زمان خیلی از شما به این فکر هستید که قفل گیر کرده را چگونه باز کنیم؟

ما در این مقاله قراره به شما آموزش بدیم که چطور این مشکلات را در کمترین زمان حل کنید.

بررسی مشکل گیر کردن کلید

مشکل گیر کردن کلید می تواند منجر به وخیم شدن وضعیت شود. تصور کنید در یک روز بارانی از سرکار به منزل برگشته اید اما هنگامی که کلید را در قفل می چرخانید شاهد گیر کردن آن هستید. وجود این شرایط می تواند شما را به شدت عصبی کند. در این شرایط کلید سازی شرق و جنوب تهران میتواند به شما کمک کند. نکته مهمی که باید در این هنگام در نظر داشته باشید این است که اگر کلید در قفل نمی چرخد به هیچ عنوان نباید آن را با فشار بچرخانید. زیرا یکی از دلایل مهم شکستن کلید در قفل چرخاندن آن به زور است.

زمانی که مغزی قفل گیر کرده چه باید کرد؟

زمانی که مغزی قفل گیر کرده چه باید کرد؟

شاید برای شما پیش آمده باشد که مغزی قفل گیر کرده باشد و باعث شود تا کلید در داخل مغزی قفل نچرخد، خیلی از افراد نمی دانند در صورت بروز چنین مشکلی چه باید کرد. ایا راه حلی برای حل مشکل گیر کردن مغزی قفل وجود دارد؟

باید بگم که این مشکل اصلا جای نگرانی ندارد و به راحتی قابل حل شدن است. علت گیر کردن مغزی قفل و نچرخیدن کلید داخل آن این است که مغزی قفل خیلی وقته که سرویس نشده و یا گرد و غبار داخل مغزی قفل شده و باعث شده مکانیزم قفل به درستی کار نکند. برای جلوگیری از گیر کردن کلید داخل مغزی قفل سعی کنی که هر 6 ماه یک بار مغزی قفل را با استفاده از روغن های مخصوص، روغن کاری کنید تا این مشکل به وجود نیاید. در صورتی که مغزی قفل گیر کرده میتوانید از روش های پایین برای حل این مشکل استفاه کنید

برای استفاده از خدمات کلید ساز شبانه روزی کافیه وارد این بخش بشید و با شاه کلید تهران تماس بگیرید.

علت گیر کردن کلید در قفل چیست؟

علت گیر کردن کلید در قفل چیست؟

علت های زیادی وجود دارد که باعث می شود کلید در قفل گیر کند. مهم ترین دلیلی که باعث می شود کلید در قفل گیر کند ناهمواری لبه های کلید است. این مشکل دو تا علت دارد.

اولین علت این است که کلید به خوبی کپی نشده و در لبه های کلید وجود کمی ناهمواری باعث می شود تا کلید در قفل گیر کند و شما را به درد سر بی اندازد.

دومین علت این است که کلید در جای مناسب نبوده و فشار زیادی بهش اومده و باعث شده کمی خم و یا دندانه های کلید کمی جا به جا شود و همین امر باعث گیر کردن کلید در قفل می شود. برای استفاده از خدمات کلیدسازی سیار وارد این بخش بشید و با شاه کلید تهران تماس بگیرید.

نکته ای که شما در هنگام گیر کردن کلید در داخل قفل به یا داشته باشید این است که به هیچ عنوان از زور برای خارج کلید کلید از داخل قفل استفاده نکنید چرا که این امر باعث بروز مشکل در قفل می شود و هزینه زیادی را برای شما به همراه دارد.

در زمانی که کلید داخل قفل گیر کرده و نمی چرخد چه باید کرد؟

در زمانی که کلید داخل قفل گیر کرده و نمی چرخد چه باید کرد؟

عوامل زیادی باعث می شود تا کلید داخل قفل گیر کند که در بخش بالا به چند مورد آن اشاره کردیم و اما عوامل دیگری نیز وجود دارد. زمانی که کلید داخل قفل گیر کرده و نمی چرخد به هیچ عنوان از زور برای خارج کردن کلید از قفل استفاده نکنید.

خیلی از افراد برای حل این مشکل از زورد برای خارج کردن کلید استفاده می کنند که این روش کاملا اشتباه است. در هنگام زور زدن برای خارج کردن کلید ممکن است برخی از دنده های قفل خراب شود و قفل هرز شود. زمانی هم که قفل شما هرز شده باشد دیگر با کلید خود نمیتوانید باز کنید و باید قفل را باز کرده و پیش کلید ساز ببرید.

اگر کلید شما به هر شکلی داخل قفل گیر کرده و نمی چرخد از روش پایین برای خارج کردن کلید استفاده کنید تا مشکل در کمترین زمان حل شود.

چگونه قفل گیر کرده را باز کنیم؟

چگونه قفل گیر کرده را باز کنیم؟

در بخش بالا علت گیر کردن کلید در قفل را به شما گفتیم. در این بخش قراره به شما اموزش بدیم که چطور قفل گیرد کرده را باز کنیم. شما با استفاده از این روش های پایین میتوانید کلیدی که داخل قفل گیر کرده را بدون اسیب رساندن به مغزی قفل باز کنید.

استفاده از روان کننده

یکی از بهترین روش ها برای زمانی که کلید داخل قفل گیر کرده و باز نمی شود استفاده از روان کننده است. استفاده از روغن های روان کننده باعث می شود تا بتوانید به راحتی کلید را از داخل قفل که گیر کرده بود خارج کنید. بهترین روغن برای استفاده در مغزی قفل روغن WD-40 است که مناسب این کار است. روش استفاده هم کاملا راحته کمی از این روان کننده را به داخل قفلی که کلید در آن گیر کرده است بزنید و کلید را با به جهت های مختلف تکان بدید تا از قفل خارج شود.

بعد از این که از روغن برای خارج کردن کلید استفاده کردید حتما روش های جلوگیری از گیر کردن کلید را هم مطالعه کنید تا از گیرد کردن دوباره کلید داخل قفل جلوگیری کنید.

چگونه از گیر کردن کلید در قفل جلوگیری کنیم ؟

چگونه از گیر کردن کلید در قفل جلوگیری کنیم ؟

1-مغزی قفل را فشار دهید

مغزی را می توان به عنوان یکی از مهم ترین بخش های قفل در نظر گرفت. مغزی دارای ساختاری درون قفل است که از بیرون مشاهده نمی شود بلکه شما فقط بخشی مانند حلقه را از بیرون آن تماشا می کنید. اگر مغزی قفل دچار هرزی شده باشد کلید به آرامی در آن می چرخد و توانایی باز کردن آن را ندارد. در این شرایط درب به سختی باز می شود . شما می توانید از راهکارهایی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم اقدام به باز کردن درب کنید. ولی بهتر است برای جلوگیری از آسیب بیشتر با الو کلید تماس بگیرید تا کلید سازان حرفه ای ما به کمک شما بیایند.
– هنگامی که قفل هرز می شود بهتر است تا جایی که امکان دارد کلید را در مغزی فشار دهید. در این شرایط احتمال دارد که زبانه هایی که در مغزی قفل وجود دارند عکس العمل نشان دهند و درب را باز کنند و یا اجازه دهند که شما کلید را خارج کنید.
– کلید را به همان صورتی که وارد قفل کرده اید تنظیم کنید. این حالت طرز صحیح قرار گیری سوزن ها در قفل می باشد.
– می توانید به وسیله دستان خود به مغزی قفل فشار وارد کنید. این فشار باعث می شود تا چرخش کلید در قفل بهبود پیدا کند و کلید از آن خارج شود.
– اگر می خواهید کلید را خارج کنید آن را به آرامی بچرخانید. رفتار خشونت آمیز با کلید و قفل هیچ دری را باز نمی کند و مشکل گیر کردن کلید در قفل همچنان پابرجا باقی می ماند.
در بسیاری از مواقع انجام روش های بالا می تواند به شما کمک کند تا کلید را بدون هیچ آسیبی مانند شکستگی از قفل خارج کنید. اما اگر هم کلید در قفل شکست، هیچ نگران نباشید با کمک گرفتن از کلید سازی نزدیک خود مثلا کلید سازی در غرب تهران می توانید به سرعت مشکل خود را حل کنید.

2-قفل را روغن کاری کنید

اگر می خواهید از گیر کردن کلید در قفل جلوگیری کنید می توانید از روان کننده ها و روغن ها استفاده کنید. از قدیم الایام از روغن ها برای نرم کردن و روان کردن قفل ها ، انواع لولا ها و …. کمک گرفته می شده است. البته روغن ها در مواقعی به کمک شما می آیند که مشکلاتی اعم از سوهان نخوردن کلید و هرز بودن قفل وجود نداشته باشد. زیرا روغن ها فقط می توانند محیط مغزی را نرم کنند و اجازه دهند تا کلید به راحتی در آن به چرخش دربیاید.

اسپری هایی تحت عنوان اسپری های روان کننده نیز در بازار موجود هستند که به دلیل ساختاری که دارند می توانند به شما در مشکل گیر کردن کلید در قفل کمک کنند. این اسپری ها دارای یک لوله باریک و ریز هستند که برای ورود به سوراخ کلید تعبیه شده اند.

نحوه صحیح استفاده از اسپری های روان کننده

همان طور که اشاره کردیم اسپری های روان کننده دارای یک لوله بسیار ریز هستند که برای روغن کاری قفل می توانید از آن ها استفاده کنید. روش صحیح بکارگیری از این اسپری ها به این صورت است که شما باید اسپری را دقیقا در بالای کلید نگه دارید و آن داخل سوراخ بگذارید. در این هنگام برای خارج کردن کلید باید کلید را به بالا و پایین حرکت دهید تا روان کننده به خوبی در شیارهای آن وارد شود و شما بتوانید کلید را خارح کنید. توجه داشته باشید که حرکت کلید به چپ و راست نمی تواند مشکل را حل کند !

پس از اینکه این مراحل را انجام دادید و کلید را به سلامت از قفل خارج کردید بهتر است آن را نزد یک کلید ساز حرفه ای و باتجربه ببرید و از او بخواهید تا آن را سوهان بزند. حذف دندانه های اضافی در کلید موجب می شود تا شما دچار این مشکل در آینده نشوید.

3-از ابزار مناسب استفاده کنید

استفاده از ابزار مناسب در هر کاری بسیار مهم است. زمانی که شما با مشکل گیر کردن کلید در قفل مواجه شدید نیز باید از ابزار مناسب برای بیرون کشیدن از آن بهره بگیرید. در غیر این صورت باعث وخیم تر شدن اوضاع خواهید شد. بهتر است بعد از اینکه از روغن ها و اسپری های روان کننده استفاده کردید از ابزاری مانند انبردست یا دم باریک بخشی از کلید را بگیرید و به بیرون بکشید.

ابزارهای مختلفی برای این کار وجود دارد که انتخاب هر کدام از آن ها بستگی به نوع قفل و کلید و سایز آن ها دارد. بعد از اینکه ابزار مناسب را انتخاب کردید تا جایی که می توانید باید آن را از کنار وارد قفل کنید. پس از وارد کردن ابزار درون قفل باید آن را بچرخانید تا قلاب توانایی گرفتن نوک کلید را داشته باشد. در این هنگام باید آن را به سمت عقب بکشید و باقی مانده کلید را از قفل خارج کنید.

اگر کلید داخل قفل شکسته بود یک راه دیگر این است که از سیم یا هرچیز دیگری که بتوان به درون قفل فرو کرد و چسب قطره ای استفاده کرد. ابتدا نوک سیم را چسب بزنید و بعد آن را داخل قفل بکنید. چند ثانیه صبر کنید تا چسب خشک شود و بعد آن را بیرون بکشید. توجه داشته باشید که این کار دقت بالایی می خواهد. چون اگر سیم به قفل بچسبد دیگر نمی توان آن را بیرون کشید.

توصیه مهم !

شاید نیاز باشد هر کدام از مراحل بالا را چند بار تکرار کنید تا موفق به خارج کردن کلید از قفل شوید. توصیه ما به شما این است که همیشه یک کلید یدک با خود همراه داشته باشید تا اگر در شرایط سخت پشت ماندید بتوانید از آن استفاده کنید. اگر هم کلید یدک نداشتید، نگران نباشید کلید سازی شبانه روزی در همه ساعات آماده ی خدمت گزاری به شما عزیزان است. توصیه مهم دیگری که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید این است که هر چند ماه یک بار اقدام به استفاده از روغن ها و اسپری های روان کننده کنید. زیرا همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات شاه کلید تهران

اخرین مقاله ها

باز کردن درب انواع خودرو