ارائه خدمات کلید سازی به صورت 24 ساعته در تهران

کافیه تماس بگیرید

دسترسی سریع به خدمات کلید سازی

در هر جایی از تهران که هستی و نیاز به کلید سازی داشتی کافیه از خدمات شاه کلید استفاده کنید

بهترین جنس قفل از نظر کلیدسازان

در این مطلب کلید سازی شبانه روزی قصد دارد شما را با بهترین جنس قفل از دیدگاه کلید سازان آشنا کند. کلید سازان از بهترین افرادی هستند که می توانند مشاوره های لازم را در خصوص ایده آل ترین قفل برای خرید به ما بدهند. در واقع بهترین جنس قفل ، جنسی است که در برابر ضربات و فشارهای مضاعف مقاوم باشد و به سرعت کیفیت خود را از دست ندهد.

بهترین جنس قفل

بهترین جنس قفل چیست و چگونه می توان آن را تشخیص داد ؟ شاید شما هم در نگاه اول تصور کنید که تمام قفل ‌ها از جنس آهن ساخت شده اند و کار چندان جالبی نیست که درباره جنس آن ها با هم سخن بگوییم . اما این تصور و نگاه به عنوان سطحی ‌ترین نوع نگاه خواهد بود که می‌توان نسبت به جنس قفل‌ ها داشت. زیرا قفل ها به منظور ایجاد امنیت در ورودی خانه ها و ساختمان های مختلف نصب می شوند و همواره در معرض شکستگی و ضربه از طرف سارقین هستند. به همین دلیل کلید سازی سیار شاه کلید تصمیم گرفت در این مطلب به بهترین جنس قفل بپردازد تا شما بدانید که بهترین نوع آن کدام است و چگونه می تواند امنیت محل را تامین کند.

این موضوع صحیح است که همه قفل‌ ها ظاهرا از آهن ساخته می شوند اما آهنی که در ترکیبات قفل ‌ها به کار می رود دارای آلیاژ‌های گوناگونی است که موجب خواهد شد قفلی که شما انتخاب کرده‌اید در برابر خطراتی از جمله برش، ضربه ، شکستگی و مواد اسیدی از خود مقاومت نشان دهد.

ساختار قفل چگونه است ؟

قطعا ساختار هر قفل از سه بخش مهم تشکیل می شود که شامل زبانه آویز ،‌ بدنه اصلی و مکانیسم کلید است. هر کدام از بخش هایی که نام بردیم وظیفه مهمی در عملکرد و راندمان قفل دارد به همین دلیل باید از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار باشند و از آلیاژ‌های مناسبی برای مقاومت در برابر خطرات مختلف مانند انواع ضربات و مواد خورنده تهیه شده باشند. معمولا افراد زمانی که می‌ خواهند یک قفل را تهیه کنند به جنس زبانه یا حلقه قفل توجه می‌کنند. این قسمت غالبا از آلیاز های قوی فولاد ساخته می شوند. ولی متخصصین شاه کلید، بزرگترین کلید سازی غرب تهران علاوه بر این بخش به سایر بخش های دیگر قفل نیز توجه و دقت زیادی نشان می دهند. بدنه قفل به عنوان یکی از مهم ترین بخش های آن محسوب می شود. ممکن است باورتان نشود قفلی ‌که شما برای محل زندگی یا مغازه خود تهیه می‌ کنید، با ایجاد کوچک ترین ضربه به محلی که زبان قفل در بدنه آن قرار می گیرد شکسته خواهد شد و به آسانی باز می شود. این امر می تواند به شدت امنیت محیط را پایین بیاورد و زمینه را برای سرقت های گوناگون فراهم کند. قفل‌ های که به نام قفل گوشواره‌ ای شناخته می شوند عملا مقاومت و دوام خاصی در این قسمت ندارند. به همین خاطر متخصصین کلید سازی به میزان قابل ملاحظه ای در خصوص جنس بدنه قفل ها حساس هستند. بکارگیری از آلیاژ هایی به نام ” چدن ” در بدنه قفل یکی از فاحش ترین اشتباهاتی است که می توان مرتکب شد. این آلیاژ یکی از قدیمی انواع آلیاژ‌های مشتق از فلز آهن می باشد که استفاده از آن به عنوان بدنه خارجی قفل توصیه نمی شود.این موضوع صحیح است که چدن به آسانی ذوب نمی ‌شود و در برابر عواملی همچون پوسیدگی و خوردگی با اسید از خود مقاومت بالایی نشان می‌ دهد، اما واقعیت این است که چدن یکی از انواع فلز شکننده محسوب می شود و با ایجاد چند ضربه بر روی محل مناسب به راحتی شکسته می شود .

انتخاب آلیاژ مناسب قفل از نظر کلید سازان

در خصوص انتخاب بهترین جنس قفل باید بگوییم که بدنه قفل مورد نظر باید از انواع فولاد کربن بالا تولید شود. فرم دهی به فولاد کربن بالای شما باید به طور سرد باشد تا قدرت و مقاومت آن در برابر سایر ضربات افزایش پیدا کند. این نوع از آلیاژ خاص فولاد ‌، معمولا به رنگ سفید و براق خواهد بود. یکی از ویژگی های این آلیاژ وزن بالا و سختی ساخت آن است. این دسته از قفل ‌ها نیز دارای قیمت بالاتری نسبت به سایر قفل ها می باشند. بکارگیری از چند آلیاژ مختلف به طور روکش یک روش دیگر نیز به منظور ساخت قفل‌های گوشواره‌ای محسوب می شود. به این صورت که هسته مرکزی قفل از فلز ” چدن ” تولید شده است اما لایه هایی با ضخامت بالا از جنس فولاد و برنج روی هسته مرکزی آلیاژ چدنی قرار می‌ گیرند و همین امر موجب می‌شود که قفل شما مقاومت بسیار بیشتری را در برابر ضربات ، پوسیدگی و خورندگی توسط اسید پیدا کند. این نوع از قفل ‌ها به خاطر استفاده از انواع فلز‌های ارزان قیمت و گران قیمت در کنار یکدیگر قیمت ایده آل تری نسبت به دیگر قفل ‌ها خواهند داشت و افرادی که دارای محدودیت در بودجه هستند می توانند این نوع از قفل ها را تهیه کنند.

بهترین قفل ها برای خرید کدامند ؟

بهترین قفل درب حیاط ایرانی

برای ایجاد امنیت باید از بهترین جنس قفل استفاده کنید. بدین منظور در قسمت بیرونی خانه و مجتمع های مسکونی دو نوع قفل وجود دارد که یکی از آن ها قفل ساده و دیگری قفل درب برقی است. قفل هایی که به نام قفل ساده از آن ها یاد می کنیم مطابق با نوع طراحی و عملکردشان امکان نصب بر روی مدل های مختلف درب حیاط و پارکینگ را دارد. این مدل از قفل ها امکان نصب بر روی درب های جک بازویی و درب بازکن های برقی را نیز دارد و به واسطه کلید و یا ریموت باز و بسته می شوند. انواع دیگر قفل که به عنوان بهترین جنس قفل در نظر گرفته می شوند درب حیاط قفل های برقی هستند که مانند قفل های ساده ویژگی هایی از جمله زبانه ای از جنس برنج دارند و بدنه آن ها از نوع فولاد گالوانیزه می باشند. گالوانیزه به معنای ایجاد یک لایه محافظ بر روی قفل است که آن را در برابر عواملی همچون پوسیدگی ، زنگ زدگی و سایر عوامل طبیعی محافظت می کند. یکی از قابل توجه ترین ویژگی های این قفل ها وجود یک شاسی در بدنه آن ها می باشد که در اغلب مواقع قرمز رنگ است و این اجازه را به افراد می دهند تا بتواند از داخل درب حیاط را باز کنند.

قفل کتابی سپری

قفل سپری که نام دیگر آن ها قفل مغازه ای و قفل کرکره ای و یکی از انواع قفل ها است به عنوان یکی از ایمن ترین قفل ها شناخته مس شوند که قابلیت نصب بر روی هر دربی را دارند. ساختار این قفل ها به شکلی است که دسترسی به میله اتصال و زبانه غیر ممکن خواهد بود و از امنیت بالایی برخوردار می باشند. در هنگام خرید قفل کتابی سپری باید به عوامل مختلف از جمله جنس بدنه ، وزن قفل ، ضخامت میله ، میزان مقاومت و نوع کلید توجه کنید.

قفل های آویز ضد سرقت

در اقلیم هایی که از نظر آب و هوایی دارای شرایط نامناسب مانند باد، باران، رطوبت و خاک هستند استفاده از قفل های قفل های آویز که دارای بدنه ای از نوع فولاد سخت شده و قلابی از نوع فولاد بور هستند توصیه می شود. زیرا این قفل ها دارای مقاومت بسیار بالا در برابر عواملی همچون خم کردن ، بریدن و سوراخ شدن توسط اسید می باشند . نکته دیگری که در خصوص بهترین جنس قفل و قفل های آویز ضد سرقت وجود دارد این است که جنس بدنه این قفل و مکانیزم ویژه دیسک گردان داخلی آن را در شرایط سرقت و ریختن مایعات اسیدی و نمکی است که مقاومت زیادی از خود نشان می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات شاه کلید تهران

اخرین مقاله ها

باز کردن درب انواع خودرو