ارائه خدمات کلید سازی به صورت 24 ساعته در تهران

کافیه تماس بگیرید

دسترسی سریع به خدمات کلید سازی

در هر جایی از تهران که هستی و نیاز به کلید سازی داشتی کافیه از خدمات شاه کلید استفاده کنید

آگاهی کامل از چگونگی اندازه گیری قفل درب

برای پیدا کردن قفل مناسب باید ابتدا اندازه گیری قفل درب را به خوبی انجام دهید در غیر این صورت شاهد ناهماهنگی بین سایز قفل و درب خواهید بود. کلید سازی شبانه روزی شاه کلید در این مطلب علاوه بر اندازه گیری قفل درب به بررسی جوانب مختلف این موضوع نیز اشاره خواهد کرد.

اندازه گیری قفل درب

اندازه گیری قفل درب چگونه است ؟ واقعیت این است که یافتن قفل مناسب برای درب بر اساس رعایت اصول ضروری در هنگام اندازه‌گیری آن می باشد که کلیدسازان کلید سازی سیار در این کار مهارت دارند. اندازه گیری ایده آل دارای اصول و قواعدی است که باید رعایت شود. به طور مثال معمولا اندازه گیری قفل درب از لبه درب تا وسط سوراخ انجام می شود.

لازم به ذکر است که قفل ها دارای اندازه های استاندارد هستند. به طور مثال قفل هایی که به عنوان قفل مسکونی شناخته می شوند دارای اندازه هایی بالغ بر 3.4 2 اینچ و 3.8 2 اینچ می باشند. در هنگام اندازه گیری قفل باید حفره و فضای قفل را نیز در حیطه اندازه گیری قرار دهید تا به طور دقیق مشخص شود. منظور از سوراخ قفل همان سوراخی است که قفل و مغزی در آن قرار گرفته است. این سوراخ به عنوان مهم ترین عامل در اندازه گیری و محاسبه قفل مد نظر قرار می گیرد.

اندازه گیری فضای قفل

برای اندازه گیری فضای قفل باید به فضای موجود بین دو سوراخ قفل چه معمولی و یا قفل دیجیتال توجه کنید. معمولا دو سوراخ برای نصب قفل بر روی درب در نظر گرفته می شود. این شرایط در هنگامی وجود خواهد داشت که شما دو قفل بر روی درب دارید. در غیر این صورت نیازی به اندازه گیری فضای قفل نخواهید داشت. اگر قبل از نصب قفل به اندازه گیری و محل دقیق آن توجه نکنید قطعا کارتان با دشواری همراه خواهد بود. زیرا به احتمال زیاد مجبور به سوراخ کاری های مجدد به منظور اندازه گیری قفل درب خواهید شد.

نکته مهم در هنگام اندازه گیری قفل

درب برخی از درب ها رو به بیرون و برخی از آن ها رو به داخل باز می شوند .جهت باز شدن درب یکی اصول مهم در اندازه گیری قفل محسوب می شود که باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید. زیرا قفل ها دارای جهت های مختلفی هستند و شما باید حتما قفلی را برای درب تهیه کنید که با آن سازگاری داشته باشد.

اگر در این زمینه تخصص ندارید و تا به حال به این نکته در خصوص اندازه گیری قفل توجه نکرده اید می توانید به سراغ لولای درب بروید و یا از متخصصین شاه کلید، بزرگترین کلید سازی غرب تهران مشورت بگیرید. اگر لولا در سمت چپ قرار دارد باید اقدام به خرید و نصب قفل های دست چپ کنید و اگر لولای درب در سمت راست قرار دارد باید قفل دست راست را برای آن تهیه کنید. این مورد بر روی بسته بندی قفل ها ذکر شده است. بر روی قفل های دست چپ علامت اختصاری LH و بر روی قفل های دست راست شاهد درج علامت RH هستیم.

درجه بندی کیفیت قفل

قفل ها نیز مانند تمام ابزارها و وسایل دیگر دارای درجه بندی از نظر کیفیت و میزان امنیت هستند. استاندارد بودن و میزان آن توسط موسسه استاندارد ملی ایالات متحده امریکا تعیین می شود. این موسسه میزان استاندارد بودن قفل ها را از درجه 1 تا 3 دسته بندی می کند. قطعا قفل هایی که به عنوان قفل درجه 1 معرفی می شوند دارای بالاترین میزان امنیت هستند و هر چه درجه آن پایین تر می رود بیانگر نسبی بودن امنیت آن خواهد بود. عوامل مختلفی در تعیین کیفیت تاثیر گذار هستند که می توان به نحوه طراحی و تولید ، ساختار و متریال آن اشاره کرد.

قفل های درجه 1 دارای بالاترین قیمت هستند. مانند قفل های مکانیکی . قفل هایی که به سمت درجه 3 حرکت می کنند و از نظر امنیت نمی توان اعتماد زیادی به آن ها کرد دارای عمر کمتری هستند. برخی از افراد تصور می کنند که خرید قفل های ارزان و نامرغوب برای آن ها به صرفه تر است در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است. چون آن ها بعد از گذشت مدت زمانی کوتاه مجبور به تعویض آن خواهند بود و باید هزینه ای مجدد بابت آن پرداخت کنند. به همین دلیل توصیه می شود از قفل های درجه 1 و 2 به منظور ایجاد امنیت در محل استفاده شود.

انتخاب بهترین قفل

بعد از اندازه گیری قفل درب یکی از اشتباهاتی که اغلب افراد بعد از اندازه گیری قفل درب مرتکب می شوند انتخاب قفل بر اساس ظاهر و جلوه آن است. در صورتی که زیبایی هیچ تاثیری در عملکرد مناسب و عالی قفل نخواهد داشت. قفل ها در اشکال مختلف و با متریال گوناگون تهیه می شوند. در زمان انتخاب و خرید آن ها باید به میزان استحکام آن ها توجه داشته باشید.

برخی از قفل ها با متریالی ساخته می شوند که به شدت در برابر موادی از جمله اسید مقاوم هستند. از این قفل ها برای مکان های بسیار مهم مانند صرافی ها ، بانک ها ، طلا فروشی ها و … استفاده می شود. زیرا از نظر ایمنی در سطح بسیار بالایی قرار دارند.

کمک گرفتن از بهترین کلید سازان برای نصب قفل

بسیاری از افراد فکر می کنند که نصب قفل کار آسان و غیر تخصصی است. در صورتی که اگر شما نیاز به نصب قفل دارید باید حتما از کلید سازان ماهر کمک بخواهید. چون آن ها تمام موارد امنیتی را در نظر می گیرند و نصب قفل را به بهترین شکل ممکن انجام می دهند. در مطالب گذشته به معرفی و بررسی جوانب مختلف این شغل شامل : بهترین کلید سازان تهران ، مهم ترین خدمات کلید سازی آنلاین و … اشاره کردیم .اگر در کلان شهر تهران ساکن هستید می توانید از کلید سازی های سیار که در مناطق مختلف قرار دارند بهره بگیرید. واقعیت این است که استفاده از کلید سازی های سیار منفعت بیشتری برای شما دارد. چون در تمام ساعات شبانه روز در حال فعالیت هستند و می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن به آن ها دسترسی پیدا کنید. اغلب آن ها از طریق اپلیکیشن ها و نرم افزارهای هوشمند فعالیت می کنند و زیر نظر شرکت های معتبر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات شاه کلید تهران

اخرین مقاله ها

باز کردن درب انواع خودرو